Článek
Každý z nás se potí, nikdo zároveň netouží po tom, aby to bylo poznat. Skoro zázračná bavlněná trika, upravená unikátní technologií, si právě s tímhle problémem umí poradit.
Chrudimský start-up CityZen® s nimi na trh přišel před pouhými třemi lety. Tři zakladatelé, Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček, dnes prodávají pánská i dámská trička a polokošile. Materiál díky speciální úpravě neodvádí pot na povrch látky, ale zachytí ho na vnitřní straně. Zároveň je dokonale prodyšný, velmi rychle schne a je odolný i vůči ušpinění a skvrnám. To se zákazníkům líbí.
„Manžel je opravdu potivec a vždy má koláče i na zádech. Byla jsem zvědavá, jestli vaše trika fungují,“ píše Ria z Prahy. „Světe, div se, nikde žádné mapy. Nechápu, jak jste to dokázali, je to opravdu neuvěřitelná bomba.“ Skvělý nápad chválí i Soňa z Libčic nad Vltavou: „Trika i polokošile splnila všechna naše očekávání. Manžel i syn si je velmi pochvalují. Nejvíce to, že na nich nejsou vidět stopy potu a velmi rychle schnou.“
Nikoho asi nepřekvapí, že mladá společnost úspěšně a dynamicky roste. Rok 2020 byl podle zakladatelů sice náročný, ale zároveň nadmíru úspěšný. „Zaznamenali jsme roční obrat blížící se 30 milionům korun a meziročně rosteme o více než 500 %,“ říká s nadšením trojice kamarádů, která nápad na svůj start-up vymyslela v hospodě u piva.
Trika šijí v Česku, zastoupení už ale mají i v Německu, Velké Británii, na Slovensku a v jednání je Rumunsko a další evropské státy. Chrudimští inovátoři rozhodně neusínají na vavřínech a naslouchají i svým klientům – protože jim na nich záleží a pečují o ně. „Od prosince jsme měli vyprodaná dámská trika, která už jsou teď zase na skladě. Na žádost našich zákaznic jsme upravili složení, takže ho nově tvoří z 95 % bavlna a z 5 % elastan, k tomu jsme ještě rozšířili velikost pánských trik a polokošilí až do 6XL,“ vysvětlují Burkoň, Hrstka a Němeček. „A samozřejmě špičkově sednou.“
Škálu chytrého oblečení, které odolá potu i špíně, postupně rozšiřují. „Letos chceme zákazníkům začít nabízet antibakteriální spodní prádlo, luxusní business košile a halenky, dětskou kolekci, dámské polokošile, trika s dlouhým rukávem nebo triko pod košili,“ odhalují své ambiciózní záměry. Rozhodně to nevypadá, že by měli v plánu polevit.