Hlavní obsah

Radost z řízení se dá najít i tam, kde ji nečekáte

Je léto a snad všichni majitelé kabrioletů a veteránů svá auta už odzimovali a jezdí s nimi. Dělají jim radost, i když s nimi jedou jen pro rohlíky. Ale je skutečně potřeba mít k radosti z řízení kabriolet, veterán anebo třeba drahý sporťák? Nebo lze najít v řízení radost i v obyčejném autě, či snad dokonce elektromobilu? Těmto otázkám se věnujeme v osmém dílu podcastu Po asfaltu.

Článek

Sousloví „radost z řízení“ u leckoho může mít určitou pachuť politické nekorektnosti. Koho řízení baví, určitě jezdí rychle, a tedy nebezpečně, řekne si možná ten, kdo sedá za volant jen s nechutí a z donucení, že mu nic jiného nezbývá. Musí to tak skutečně být?

Odhlédněme nyní od zkratky „rychlá jízda = nebezpečná jízda“, kterou jsme snad dostatečně vyvrátili v minulých dílech podcastu. Je nicméně pravdou, že řadě nadšenců do aut sedí svižná jízda a že se při ní orientují zejména podle toho, jaká rychlost je dané situaci přiměřená, nikoliv jaká je v místě zrovna nejvyšší dovolená. Stejně jako všichni ostatní, i oni jedou tak, aby nehavarovali.

Chce nám EU zakázat radost z řízení? Je to trochu jinak

Podcasty a pořady

Nicméně radost z řízení tkví často v detailech, kterými člověka to či ono auto baví. Ať to jsou jízdní vlastnosti, nebo třeba detaily jeho fungování či drobné hračičky, které nabízí na displeji. Pramenit může i z dobré spolupráce s náhodnými ostatními řidiči – třeba, že umí krásně „zipovat“. Anebo z čehokoliv jiného, co silniční provoz v realitě, nikoliv na papíře, jakkoliv drobně vylepší.

V osmém dílu podcastu Po asfaltu se dozvíte také třeba to, jak vypadá trať pro rallye na milovickém letišti, proč je Škoda Octavia třetí generace vlastně dobré auto, jak vymáčknout radost z řízení z obyčejného plug-in hybridu anebo kdo to jsou tzv. neutrálisti.

Po asfaltu

Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.

Související články

Výběr článků

Načítám