Článek
Čím víc člověk jezdí, tím víc si všímá chování ostatních řidičů na silnicích. Podobně jako řada řidičů má problém správně používat jízdní pruhy, a to jak na silnicích o třech a více jízdních pruzích v jednom směru jízdy, tak i připojovací pruhy. Podobně si ale nelze nevšimnout toho, jaké chyby někteří řidiči dělají v křižovatkách.
Podle Anise Stitou jsou lidé na štíru zejména se správnou jízdou na křižovatkách silnic prvních tříd se silnicemi nižších tříd. A to i s takovými základy, jako najet si k levé straně svého jízdního pruhu při odbočování doleva - není-li třeba si např. s kamionem nadjet, aby se člověk do odbočky správně „zlomil“ - a že pokud takové vozidlo předjíždíme zprava, protijedoucí odbočující doleva nám musí dát přednost.
České jízdní pruhy jako španělská vesnice. Proč s nimi řidiči neumí pracovat
Silniční zákon to určuje, v autoškolách nám to vštěpují do hlav, ale přesto je každá křižovatka, každé auto, každá situace jiná, a je tedy víc než čehokoliv jiného potřeba vnímat své okolí a spolupracovat, shodujeme se s Anisem.
V novém díle podcastu Po asfaltu nakousneme také předjíždění v rámci jednoho vyznačeného jízdního pruhu, který je od protisměrného pruhu oddělen plnou čárou, používání mlhovek, jízdu na okružních křižovatkách nebo co to znamená „dát přednost v jízdě“.
Po asfaltu
Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.