Článek
Stejně jako se s teplejšími dny bude zvyšovat počet cyklistů na silnicích, bude růst i počet motorkářů. Jak na soužití dvoustopých a jednostopých motorizovaných strojů, mi přišla do studia říci motorkářka Šárka Holubová.
Na jedné motorce jezdí do práce, na druhé pro zábavu, ale přiznává, že občas jede i autem. Jako motorkářka pozná, jestli řidič auta před ní zablokoval v koloně průjezd mezi jízdními pruhy schválně, nebo „pouze“ nevnímá dění kolem sebe.
Pozná také, jestli pilot skútru před ní nemá řidičák na motorku, nýbrž „jen“ na auto – dávat takovým lidem do rukou 125ccm stroj podle ní není dobrý nápad. Dálková světla prý občas používá i v provozu – říká, že když řidič auta vidí motorkáře, i když jeho rychlost a vzdálenost třeba nedokáže odhadnout, je to lepší, než kdyby si motorkáře vůbec nevšiml.
Co způsobí povinný odstup aut od cyklistů? Na ostřikovače ani nemyslete
Co by řidiči mohli zlepšit ve vztahu k motorkářům? Je to především ohleduplnost; stejně jako na motorkách jezdí někteří lidé nebezpečně, v autě i na bicyklu to je stejné. S naschvály a nebezpečnými situacemi, způsobenými řidiči aut, se setkává často, ale pořád stejně – nevnímá nějaký nárůst agresivity. Šárka Holubová rovněž dodává, že řidiči silných aut by s motorkáři neměli závodit.
V šestém dílu podcastu Po asfaltu se dozvíte mimo jiné také to, jak musí motorkář přemýšlet při jízdě, anebo jak se pozná, že řidič skútru neprošel autoškolou na jednostopé vozidlo.
Po asfaltu
Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.