Článek
Existuje obecný názor, že míra agresivity na silnicích se zvyšuje. Dokonce to není tak dávno, co se objevil výzkum, jehož výsledky říkaly, že k agresivní jízdě se někdy nechá vyprovokovat 7 z 10 českých řidičů. Z různých důvodů, banálních i možných „naschválů“ ze strany ostatních řidičů. Anebo třeba jejich nedodržováním pravidel, jako je bezdůvodná jízda v levém či prostředním pruhu na dálnici mimo město.
Kuriózní situace mého kamaráda Josefa Litoše, který stráví většinu svého pracovního dne za volantem dodávky v Praze, nás přiměla se zamyslet nad tím, co je a co není agresivní chování na silnicích.
Zadní mlhovky můžou i škodit. Používání osvětlení přitom není věda
Tzv. vyblikávání a vybržďování je v podstatě jasné, stejně jako nedodržování bezpečné vzdálenosti – tzv. lepení se na zadek auta vpředu. Je ale agresivní manévr i to, když někdo přejede z pravého pruhu do levého tak, že ten v levém pruhu musí brzdit? Silniční zákon takový manévr v § 12 zakazuje.
V novém díle podcastu Po asfaltu se zamyslíme také nad tím, jestli pět nebo osm metrů v koloně něco znamená, jestli se dá něco nahnat v extrémně hustém provozu, dále nad tím, že spousta řidičů vůbec nesleduje provoz za sebou – v kterémžto názoru nejsme sami –, a také nad tím, co jsme na silnicích zažili v posledních týdnech.
Po asfaltu
Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.