Článek
„Zatím jsme provedli stažení dat z jednoho rychloměru lokomotiv, byli jsme na podání vysvětlení jednoho strojvedoucího a máme data ze staničního zabezpečovacího zařízení,“ uvedl Kučera, podle něhož bude závěrečná zpráva o nehodě v nejlepším případě dostupná koncem letošního roku.
„Máme předběžné informace, jaké zabezpečovací zařízení tam bylo, jaké mělo být a jak fungovalo. Máme to pouze ústně, budeme chtít vidět dokumenty, které doloží všechny ty informace,“ dodal s tím, že o příčinách nehody nelze spekulovat.
Při čelním střetu rychlíku společnosti RegioJet s nákladní soupravou ČD Cargo zemřeli čtyři lidé, tři lidé byli zraněni středně těžce a kolem dvaceti lidí bylo zraněno lehce. Ve vlaku cestovalo podle hasičů kolem 380 osob.
Řada vlaků po tragické nehodě v Pardubicích nabírá zpoždění
„Ty lokomotivy jsou nové, tuhost skříně je tam daná. I z těch záběrů vidíte, že lokomotivám se zas tak moc nestalo,“ řekl Kučera k otázce na rychlost, v níž ke srážce došlo. Ta podle něj nebyla příliš velká.
Záchranáři kvůli nehodě aktivovali traumaplán. Místo následně ohledali policisté i Drážní inspekce. RegioJet avizoval, že je připraven cestující odškodnit.
Kavka potvrdil, že mrtví jsou z řad cestujících, zatímco oba strojvůdci nehodu přežili, přičemž jeden utrpěl zranění.
Provoz na koridorové trati byl ve čtvrtek ráno obnoven omezenou rychlostí po jedné koleji. Nepoškozené osobní vagony již byly odtaženy, nákladní vagony budou následovat. Vykolejené vagony budou muset vrátit na trať jeřáby.
Kavka odhadl, že plné obnovení provozu ještě potrvá. Na odstranění trosek se podle něj bude pracovat v pátek a patrně i v sobotu.
Škody přesáhnou podle odhadů mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala 110 milionů korun. Na osobním vlaku byla škoda odhadnuta na 60 milionů korun, na nákladním na 50 milionů.