Hlavní obsah

Vymyslel skvělou vychytávku, ale špatně nastavil cenu a nezvládl velký zájem

Novinky, Vojtěch Pospíšil

Přenosný chladicí box Coolest Cooler představený v roce 2014 na crowdfundingovém webu Kickstarter se setkal s obrovským ohlasem. Projekt podpořily desítky tisíc lidí a dodnes se jedná o druhou nejúspěšnější kampaň tohoto portálu. Reálný výsledek však mnoho lidí zklamal.

Takto se prezentoval projekt Collest Cooler na KickstarteruVideo: Kickstarter

Článek

Ke koupi stylového boxu se zabudovaným mixérem, vodotěsným bluetooth reproduktorem, USB nabíječkou a otvírákem na lahve se tehdy zavázalo 56 tisíc lidí. Celkem se vybralo něco málo přes 13 miliónů dolarů.

Zájemci dopředu zaplatili dle verze 165 až 225 dolarů a těšili se, až jim chladicí box přijde. Jenže dodnes ho obdrželo jen 20 tisíc z nich, napsal magazín Vice. Důvod je prostý – tvůrce projektu Ryan Grepper nastavil cenu příliš nízko a jeho firmě došly peníze.

„Bohužel jsme nenastavili cenové úrovně tak, aby pokryly konečnou kvalitu Coolest Cooleru. Vývoj a výroba produktu nakonec stály víc, než jsme čekali,“ uvedl Grepper v prohlášení pro podporovatele projektu. Problémy prý přinesla i stávka výrobců mixérů v Číně.

Koupit ho ale jde

Vznikla tak paradoxní situace, kdy tisíce lidí stále nemají svou chladničku, kterou ale lze pohodlně koupit na nákupním portálu Amazon s doručením nejpozději do pár dnů. Stojí tam 400 dolarů, tedy podstatně víc, než tvůrce chtěl.

Pro firmu je to jedna z cest, jak získat finance potřebné na doručení chladniček zbylým zájemcům, kteří si je objednali za původní nižší cenu. Zní to jako dobrý plán, ale nedaří se ho realizovat.

„Mysleli jsme si, že Amazon pro nás bude skvělou příležitostí. Jenže lidé to tam zaplavili negativními recenzemi a je tak nemožné prodat tam hodně chladniček,“ uvedla pro Vice marketingová ředitelka firmy Susan Towersová, která spoléhala na to, že je zachrání boom chladicích boxů – v loňském roce se jejich prodeje podle ní zdvojnásobily.

Kickstarter i firma Coolest sice uvádějí, že při investování na Kickstarteru se neplatí za produkt, nýbrž za nápad, vykládejte to ale lidem, když vidí, že spousta chladniček již byla doručena a navíc si ji kdokoliv může koupit na Amazonu.

Zkrachovat nechtějí

Zpravodajský web Oregon Live uvedl, že firma potřebuje na zbylých 36 tisíc chladniček kolem 15 miliónů dolarů, takže by musela prodat opravdu velké množství zboží. V záloze jsou proto další varianty, přičemž cílená likvidace společnosti prý nepřichází v úvahu.

„Máme cestu, jak se z toho dostat. Nejsme Zano, nepůjdeme do konkurzu,“ připomněla Towersová výrobce miniaturního dronu, který také nezvládl úspěch kampaně na Kickstarteru a zkrachoval.

Firma proto nabízí podporovatelům, že pokud zaplatí dalších 97 dolarů, dočkají se doručení chladničky. To se ale nezdá jako ta nejlepší varianta, zaměstnanci společnosti totiž už tak čelí výhrůžkám, a to jak po telefonu, tak fyzicky. Záchranou tak možná bude poslední varianta, kterou je vstup investora. Ale o tom firma zatím mlčí.

„Nemůžete oznámit dohodu, dokud není hotová. Jsme na cestě vpřed. A všichni tvrdě pracujeme,“ dodala pro Vice Towersová.

Související témata:

Výběr článků

Načítám