Článek
Ať už byl na ulicích štěrk, nebo nánosy bahna, Holtorf tvrdohlavě pokračoval dál a dál. Afrika nakonec nestačila a cesta se rozšířila na celý svět. Jeho mercedes se díky tomu podíval do více zemí než kterýkoli jiný automobil na světě. A že to nebyl výlet výhradně po krásných cestách, značí už jen to, že pár ujel přibližně 250 tisíc kilometrů v terénu mimo silnice.
Vůz byl celkem 41krát převážen v lodním kontejneru a 113krát se nalodil na nějaký trajekt. Není divu, že si ke svému vozu muž za ta léta vytvořil blízký vztah a dal mu dokonce jméno – Otto. A ten se na cestě činil. Na Sibiři přežil teploty blížící se minus 30 stupňům Celsia, stejně jako opačný extrém – padesátky u australského města Alice Springs. A nebáli se ani výšek. Dokonce vyjeli do základního tábora Mount Everestu, který leží ve výšce 5200 m n. m.
Když Güntherovi v roce 2010 zemřela žena na rakovinu, rozhodl se v cestě, kterou započali společně, pokračovat. Teprve nyní, po čtyřech letech, zakončil své úchvatné dobrodružství. Bývalý vedoucí pracovník aerolinií slavnostně projel Brandenburskou bránou v Berlíně a už se vrátil do svého domovského Bavorska.
Auto ve šrotu neskončí
Až na vylepšené tlumiče neměl automobil žádné speciální úpravy a stále má originální motor, převodovku a nápravy. Třílitrový dieselový motor ustál i ty nejnáročnější zkoušky se ctí. Aby bylo auto více praktické, odstranil pár zadní sedačky a místo toho do něj umístil dvě matrace vytvořené na míru. V autě bylo také skladovací místo na oblečení, jídlo, náhradní díly či nezbytnosti na vaření.
A jak tedy cesta světem postupovala? Po Africe přišla na řadu Jižní Amerika, poté Severní Amerika, následně Asie, pak Austrálie a teprve úplně nakonec Evropa. Otto tedy teoreticky 22krát objel celou zeměkouli. A co s ním bude nyní? Ve šrotu neskončí. Bude totiž vystaven v muzeu značky Mercedes-Benz v německém Stuttgartu.