Článek
Každoroční událost, zvanou Saurath Mela nebo Sabhagachhi, vymyslel jistý Raja Hari Singh z dynastie Karnata před více než 700 lety, aby ženám usnadnil nalezení toho pravého muže pro život.
Tisíce mužů se zde shromažďují pod fíkovníky a čekají, zda si je potenciální nevěsty vyberou. Cena každého z nich se liší v závislosti na jejich vzdělání či rodinném zázemí. Vše je velmi oficiální, při vyžádání musí doložit rodný list či doklad o vzdělání.
“It is as if the bride’s family can just shop for a groom they like if they can pay the required dowry. It is like a groom market.”
— Al Jazeera English (@AJEnglish) August 5, 2022
Inside a 700-year-old ‘groom market’ in India’s Bihar state https://t.co/UKC30aa5uH pic.twitter.com/9VpRWtsaax
Podle zmíněného serveru jsou nejžádanější mladí inženýři, lékaři a státní zaměstnanci.
Je však nutné zmínit, že potenciální nevěsta nemá při výběru hlavní slovo. Je vždy doprovázena rodinnými příslušníky, kteří pro ni hledají muže, jenž by pro ni byl ideální jak s ohledem na jeho osobnostní profil, tak cenu, kterou rodina musí zaplatit.
Ačkoliv trh s ženichy není podle Oddity Central už tak populární, jako býval před stovkami let, stále se na něj z přilehlého okolí sjíždí stovky mužů v naději, že se na ně usměje štěstí a vstoupí do svazku manželského.