Hlavní obsah

Třináctiletý chlapec peče vlastní dobroty s láskou k potřebným

Novinky, nčs

Vlastní podnikání si založil Michael Platt z amerického Marylandu už v 11 letech. Jeho vášní je pečení, a protože nechce svými dobrotami pouze vydělávat peníze, ale i pomáhat, rozhodl se, že svému řemeslu dá charitativní nádech.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Specialitou dnes 13letého chlapce jsou cupcaky, tedy malé dorty s nejrůznějšími polevami a ozdobami. Za poslední dva roky se jeho sladké dortíky staly oblíbenými a mezi odběrateli jdou na dračku. To však Michaelovi nestačilo.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

“Your business model isn’t sustainable. What can a cupcake do?” My answer to adults who tell me this: In my opinion a cupcake can do a lot! I’ve seen a cupcake inspire smiles, tears, amazement, joy, satisfaction, happiness and other private emotions that I won’t share out of respect for people’s dignity. I’ve passed a cupcake to someone sitting with all their possessions in a shopping cart and had them tell me that this one simple act gave them hope. I’ve left a cupcake beside someone who’s sleeping under blankets on a grate because their friend on the grate next to them said it was ok when I asked. That’s why I give away cupcakes. I’ve been told that my business model isn’t sustainable and that I can’t scale my business while giving away a dessert equal in value, ingredients and labor to the ones I sell. I just look at those people and think about the next cupcake I’m going to give away! #hunger #changetheworld #giveaway #cupcakes #food #foodaccess #foodjustice #foodsecurity #dignity #feedthepeople #cookies #pie #changeagent #bethechange #kidpreneur #dreams #hope #sweettreats #oneforone #1for1

Příspěvek sdílený Michael Platt (@michaelsdesserts), Úno 17, 2019 v 8:06 PST

„Vím, o čem je podnikání, ale já nechci jen vydělávat peníze. Chci, aby moje produkty pomáhaly lidem,” říká uvědoměle mladý pekař. Rozhodl se, že za každý prodaný kus upeče další, který věnuje lidem bez domova a dalším potřebným.

Každý měsíc prodá Michael zhruba 12 sušenek, 75 cupcaků a 12 dortů ze speciální edice, které pojmenovává po lidech, jež ve světě bojují či bojovali za svobodu. V jeho nabídce se tak objevila edice pojmenovaná například po Martinu Lutheru Kingovi.

Nejprodávanější cupcaky prodává Michael v balení po čtyřech a účtuje si 15 dolarů (asi 330 korun). S podnikáním mu rovněž pomáhá jeho matka, „konzultantka pečení”, se kterou má díky domácímu vzdělávání dostatek času se pečení věnovat.

„Vždycky jsem chtěl, aby moje podnikání mělo nějaký smysl. Je to o pomáhání lidem, a ne mít užitek jen pro sebe,” dodává Michael.

Výběr článků

Načítám