Článek
Ač trh s luxusními produkty stagnuje, doutníky jsou na tom jinak. Informovala o tom společnost Habanos při příležitosti začátku tradičního doutníkového festivalu na Kubě. Pod společností Habanos se přitom ukrývají značky jako Cohiba, Monte Cristo či Romeo y Julieta.
Růst prodejů by měl podle jejich očekávání pokračovat i v tomto kalendářním roce. A zřejmě nebude pro nikoho zrovna překvapivé, že tomu tak je díky novým trhům, zejména pak Asii a Střednímu východu. Uvedl to na tiskové konferenci plné kouře zástupce společnosti Javier Terrés. Novináři si zde totiž mohli dopřát luxusní doutníky z produkce Habanos.
Americký trh čeká na šanci
Skutečností je, že právě tato společnost dominuje světovému trhu v oblasti ručně vyráběných prémiových doutníků všude vyjma Spojených států, kde stále platí 50 let staré obchodní embargo. Situace se za Obamovy vlády však mírně zlepšila a američtí milovníci doutníků už začali mít k těm kubánským aspoň příležitostný přístup.
Loni v říjnu Obamova administrativa zrušila množstevní limit na dovoz kubánských doutníků pro americké turisty. Skutečností zůstává, že USA jsou největší trh pro výrobce doutníků na celém světě, a tak pokud bude časem umožněné volné obchodování Kuby se Spojenými státy, půjdou prodeje kubánské společnosti ještě výrazně nahoru.