Článek
Od doby uvedení na trh uběhlo téměř 60 let, i přesto se automobil značky Amphicar, vyráběný v letech 1961 až 1968, proháněl po zálivu ve velkém stylu.
Stejnojmenná německá automobilka vyrobila těchto automobilových obojživelníků, které zvládnou jízdu jak po silnici, tak po vodní hladině, zhruba čtyři tisíce. V dnešní době však zbývá už jen posledních asi sto kusů.
Zveřejnil(a) CCTV dne 3. únor 2018
V Austrálii jsou údajně tři nebo čtyři, z nichž jeden patří muzeu Gosford Classic Car Museum. A právě tento kousek vzal mechanik Jason Fischer na projížďku.
„Přivezli jsme ho ze Spojených států. Kupujeme spoustu zvláštních a překrásných automobilů a tento je rozhodně jedním z nich,“ svěřil se Daily Mailu Fischer.
Směr jízdy ve vodě určuje natočení kol
Vůz je sestaven jako loď, která má kola. Gumové těsnění ve dveřích pak zaručí, aby dovnitř nenatekla voda. „Řídíte ho doslova jako auto, poté najedete na rampu, zařadíte neutrál a ve vodě jste poháněni lodními šrouby,“ vysvětluje Fischer. Nutno dodat, že vůz není vybaven kormidlem, směr jízdy po vodě určuje natočení předních kol.
Rare Amphicar makes a splash in Sydney Harbour: https://t.co/PsQIPNOluC via @YouTube
— Karinka Malaya (@karinkabarzaya) 2. února 2018
Automobil dokáže ve vodě vyvinout rychlost 11 kilometrů za hodinu, na souši pak zhruba o 100 kilometrů za hodinu více. Jeho uživatelé si pochopitelně s automobilovým řidičským průkazem nevystačí, k plavbě potřebují i oprávnění pro ovládání lodě.
Nenaplněné plány
Amphicar byl především díky svému elegantnímu vzhledu jedním z nejslavnějších obojživelných automobilů všech dob. I přesto se však velké plány jeho tvůrců, podle nichž mělo ročně vznikat kolem 20 tisíc vozů, nenaplnily.
Zveřejnil(a) CCTV dne 3. únor 2018
Hlavním důvodem byla s největší pravděpodobností jeho přemrštěná cena, za kterou stála náročná ruční práce, jež zaručovala důkladné utěsnění při plavbě.