Článek
Pařížané, kteří touží v době pandemie po vysoké gastronomii, konečně našli možnost. Popularita šéfkuchařů, kteří dorazí až do kuchyně svého zákazníka, prudce roste. Jak přiznává renomovaná šéfkuchařka Fatiha El-Kaddaouiová, v současné době musí až tři desítky internetových objednávek za měsíc odmítnout, protože má zkrátka plný kalendář.
„Poptávka je skutečně obrovská. Lidé byli zvyklí chodit do restaurací jednou či dvakrát za týden, a to teď nemůžou,” říká El-Kaddaouiová, která měsíčně připraví zhruba 60 až 80 jídel. Z velké části přitom používá kuchyňské náčiní, které má host doma.
Michelinská restaurace začala rozvážet burgery za zlomek ceny a slaví úspěch
Francouzi jsou obecně považování za národ, který jídlem a pitím stráví velké množství času. Zavření jejich oblíbených restaurací je tak zabolelo možná ještě více než ostatní Evropany.
Jednou ze zákaznic mladé kuchařky se stala minulý týden pětatřicetiletá Valerie Lacroixová, která poobědvala společně se svojí matkou. Podávalo se tříchodové menu začínající foie gras, následovalo ceviche z pražmy, tedy pikantní marinované kousky ryby v citronové šťávě, a nechyběly ani mořské plody. Cena menu včetně služeb šéfkuchařky činí 170 eur (4400 korun), uvedla agentura Reuters.
Šéfkuchaři ovšem musí dodržovat přísná pravidla, která v současné době v zemi platí. Zejména se nesmí setkávat více než šest osob a platí rovněž večerní zákaz vycházení.