Článek
Zemí, kde je po pánském make-upu největší poptávka, je Jižní Korea. Rostoucí počet tamních mužů začíná zkoušet tužky na obočí, hydratační krémy nebo balzámy na rty, uvedla agentura Reuters. Tamní muži prý utratí za kosmetické přípravky desetkrát víc než Američané nebo třeba Francouzi.
„Jižní Korea je opravdu hlavním bodem pro značky, které se pokoušejí dostat na trh s pánským make-upem. Trhem, na který se tyto značky soustředí, je Asie,“ uvedla Sarah Whiteová, která se v Reuters zabývá luxusním zbožím.
Prosadit se snaží například značky jako Chanel nebo Estée Lauder, stále se však jedná o riskantní krok, protože podobné snahy se objevily již v minulosti a nedopadlo to dobře.
Tato snaha se ale může vyplatit, Reuters totiž uvádí, že hlavní příležitost leží v Číně, kde jeden z největších online prodejců letos zaznamenal 61procentní nárůst zájmu o pánské kosmetické produkty. V tamním trhu s kosmetikou se navíc točí zhruba 44 miliard dolarů a některé odhady očekávají, že v roce 2030 to bude dvojnásobek.