Článek
Zarezervovat si stůl v nejlepších světových restauracích je mnohdy obtížné a je třeba tak činit s dostatečným časovým předstihem. V montrealském podniku Le Nouveau Duluth byste se však nedočkali, ani kdybyste se snažili sebevíc.
„Nemohu uvěřit, že toto místo skutečně existuje,“ napsal na TripAdvisoru jeden z recenzentů. Ať už příspěvek napsal kdokoliv, udeřil hřebíček na hlavičku, neboť jak se v nedávné době ukázalo, podnik je opravdu fiktivní.
Alergie přivedla jedenáctiletého chlapce k úspěšnému podnikání
I přesto byla restaurace na cestovatelském portálu s 85 recenzemi, z nichž všechny měly všech pět hvězdiček z pěti možných, určitou dobu nejlépe hodnocená v celém Montrealu, a to hned mezi dalšími takřka čtyřmi tisíci městskými podniky.
For a while, Le Nouveau Duluth was Montreal's No. 1 restaurant on Tripadvisor. The only problem is that the restaurant doesn't actually exist. Caveat emptor!https://t.co/J3but1tUhn #travel pic.twitter.com/0w0zrgFHka
— Mark Stachiew (@MarkStachiew) February 1, 2023
O tom, že restaurace neexistuje, informoval kanadský server CBC.ca, jenž uvádí, že za fiktivním profilem podniku na TripAdvisoru stojí kanadský komik Charles Deschamps. Ten později toto tvrzení potvrdil s tím, že se jednalo o vtip, který vymyslel společně s jedním ze svých kolegů.
„Dostával jsem zhruba jeden telefonát měsíčně na rezervaci. Vždy jsem řekl, že jsme plně obsazení na následující dva měsíce. Když se lidé ptali na menu, odpověděl jsem, že děláme tapas,“ svěřil se Deschamps, který namísto fotek restaurace na TripAdvisor nahrál fotky ze sklepa svého kamaráda.
Podobné portály jsou problematické, tvrdí
Portály typu TripAdvisor Deschamps podle svých slov považuje za problematické, na což chtěl mimo jiné svým počinem poukázat.
„Jeden člověk na sociálních sítích v minulosti zdiskreditoval podnik mého kamaráda. Požádal 22 lidí, aby jej ohodnotili jednou hvězdičkou jen proto, že se mu tam na oblečení rozlilo červené víno,“ uvedl.
Podobným vtípkem v minulosti zaujal rovněž Brit Oobah Butler, jenž na serveru TripAdvisor založil falešnou restauraci, která určitou dobu figurovala na pozici nejlépe hodnoceného podniku v Londýně. O jeho počin se následně zajímala média po celém světě, která ho nadšeně zvala k rozhovorům. Butler tenkrát vtípek dotáhl do extrému, neboť na ně posílal své zástupce, kteří se za něj vydávali.