Hlavní obsah

Mladík s Downovým syndromem rozjel úspěšný byznys s prodejem ponožek

Když jednadvacetiletý John Cronin z newyorského Long Islandu úspěšně dokončil střední školu, řekl svému otci, že chce začít podnikat. Ten neváhal a rozhodl se synovi s Downovým syndromem s uskutečněním jeho snu pomoci. Z rodinné spolupráce se nakonec zrodil úspěšný byznys s prodejem ponožek, jehož roční obrat činí několik desítek miliónů, píše server BBC.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Nápad ohledně podnikání vznikl v roce 2016, když John dokončil střední školu. Tehdy přišel za svým otcem Markem a se svým přáním se mu svěřil. „Mým prvním návrhem bylo otevření zábavného obchodu, ale nevěděli jsme, co prodávat,“ sdělil serveru BBC John.

Další myšlenkou byl food truck, tedy pojízdná restaurace. Ta však kvůli jednomu malému detailu také nepřicházela v úvahu. „Neumíme vařit,“ zavtipkoval Mark.

Miliónový nápad

Po čase na to pravé ořechové ale přece jenom přišli. „John strašně rád nosil barevné ponožky. Je to něco, co miluje, a tak navrhl, že bychom měli začít prodávat právě ponožky,“ svěřil se Mark.

A tak se zrodil byznys s názvem John's Crazy Socks (Johnovy šílené ponožky), který zažívá možná větší úspěch, než John s Markem čekali. Jeho roční obrat za první rok fungování činil neuvěřitelných 1,4 miliónu dolarů (asi 29 miliónů korun).

Ponožky si u nich koupil například také kanadský premiér Justin Trudeau nebo bývalý americký prezident George Herbert Walker Bush.

Přidaná hodnota

Internetový obchod nabízí asi 1400 druhů ponožek s všemožnými barevnými motivy. Každá objednávka je společně s balíčkem sladkostí a ručně napsaným vzkazem „děkuji“ odeslána ještě ten samý den. Pokud navíc zákazník bydlí poblíž, John mu ji vlastnoručně doručí.

Během prvního roku dvojice odeslala více než 30 tisíc objednávek a ze svého zisku už věnovala v přepočtu více než půl miliónu korun na charitu. Část zisku, konkrétně 5 procent, navíc darují neziskové organizaci Speciální olympiáda, která organizuje sportovní události pro mentálně zaostalé osoby.

Zaměstnávají postižené osoby

„Nemyslím si, že stačí pouze poskytovat službu nebo nabízet produkt. Myslím si, že u toho musí být i nějaké vyšší hodnoty. A my máme model, který to názorně ukazuje. To, co děláme, se nazývá šíření štěstí,“ řekl Mark.

Zaměstnávat se snaží především osoby se zdravotním postižením, ve firmě je jich téměř třetina. „Snažíme se ukázat, co všechno lidé s postižením dokáží. Když mluvím se zaměstnavateli, říkám jim, že je nezbytně nutné, aby je také zaměstnávali. Ne proto, že je to správné, ale proto, že jsou to skvělí pracanti,“ uzavřel Mark.

Související témata:

Výběr článků

Načítám