Článek
Do druhého ročníku poslali výrobci destilátů kolem 600 vzorků, hodnotilo se v několika kategoriích. A právě likéry, kam pořadatelé zařadili výrobky z Hustopečí, byly zvlášť silně obsazené.
„Poslali jsme všechny tři druhy, klasickou, višňovou i kávovou, nejvyšší metu jsme získali s naší vlajkovou lodí – Mandlovkou,“ řekla Kateřina Kopová z Mandlárny, kterou vede s bratrem Michalem Heřmanem. V koutku duše doufala v nějaké zvláštní ocenění za nezvyklý destilát, vítězství ve skupině ale nečekala.
„Soutěží vín je u nás hodně. V případě destilátů to neplatí a tato je svým rozsahem ojedinělá. A protože máme letos deset let existence Mandlárny, navíc od léta Mandlovku vyrábíme v Hustopečích, dali jsme hlavu na pranýř a šli do srovnání na soutěž,“ řekla Kopová. Město a mandloně propaguje četnými výrobky, přičemž v případě destilátů nevsadila na jinak hojnou výrobu za pomoci trestí (aromatických ochucovadel), ale zásadně používá mandlový extrakt.
Zákaz Mandlovice
Před časem se museli v Mandlárně vypořádat s komplikací, když dostali zákaz používat označení Mandlovice a museli se uchýlit ke jménu Mandlovka. Zkušenost, kdy museli vyměnit obaly a celý marketing, je na kolena nedostala.
„Mandlovka převzala slávu Hustopečské Mandlovice. Je to něco, na co můžeme být hrdí. Když nám zakázali Mandlovici, posílili jsme Mandlovku, a její úspěch je satisfakcí za všechny starosti,“ říká Kopová.
Dnes je Mandlovka symbolem nejen Hustopečí, ale spolu s vínem i celé jižní Moravy a reprezentuje Jihomoravský kraj na akcích doma i v zahraničí. Kopová navíc jako patriot pečuje o mandloňové sady, vysadila vlastní a má i arboretum s různými druhy mandloní.
Vyberte správné bubliny na sváteční období
Může se vám hodit na Firmy.cz: Mandlárna