Článek
Záběry z podniku, na nichž servírky ve zlatém kimonu s vervou fackují zákazníky, se vcelku pochopitelně staly virálními na sociálních sítích.
Podle serveru The Straits Times byla fackovací služba nejdříve zdarma a na starosti ji měla pouze jedna z tamních servírek. Jakmile se ale poptávka po fackách postupně zvyšovala, musela restaurace najmou více personálu a službu se rovněž rozhodla zpoplatnit.
V tokijské restauraci vám na stole dost možná přistane jídlo, které jste si neobjednali
Jedna facka vyšla na 100 jenů (přes 15 korun). Pokud si zákazník chtěl vybrat, od které ze servírek mu facka přistane, musel si připlatit o 500 jenů (necelých 80 korun) navíc. Mužský personál facky nerozdával. Mezi hosty se však našli nejenom muži, ale i celá řada žen.
Netrvalo dlouho a restaurace Shachihoko se stala hitem. Kvůli fackám ji navštěvovalo velké množství jak japonských, tak zahraničních zákazníků. Sluší se rovněž připomenout, že nešlo o symbolické facky, nýbrž o přesně mířené a velmi tvrdé rány, mnohdy přicházející z obou stran.
„Čím tvrději ženské osazenstvo fackovalo, tím nadšenější hosté byli. Nejenže návštěvníci nebyli naštvaní, ale po zfackování se zdáli být uvolněnější. Dokonce servírkám, které je fackovaly, děkovali,“ píše The Straits Times.
A restaurant in #Japan charges 300 yen from its customers for slapping them in the face.
— Uncut (@ABPUncut) December 5, 2023
For this amount, kimono-dressed women slap a willing customer in the face with a palm, over and over again. This eatery is called Shachihoko-ya izakaya.#uncutnews #shocking #slap #eatery pic.twitter.com/RbFTejLDkw
Jak uvádí server Hindustan Times, nevšední služba byla skvěle fungujícím marketingem. Právě velká popularita však měla stát ale i za jejím zánikem. Kromě zákazníků totiž přitáhla rovněž zvýšený zájem úřadů, tudíž ji podnik raději přestal nabízet.
„Shachihokoya v současné době facky nenabízí. Vážíme si pozornosti, které se nám dnes dostalo, ale nemůžeme vyhovět zákazníkům, kteří si přejí být zfackováni. Nečekali jsme, že se stará videa stanou virálními. Než k nám zavítáte, berte to prosím na vědomí,“ uvedl na konci listopadu podnik na sociální síti X. Kdy facky přestal nabízet, v příspěvku neuvedl.