Hlavní obsah

Experiment se povedl. McDonald's bude nabízet burgery bez masa

Novinky, Jakub Štěpánek

Že burgery nejsou jenom maso, to se ví už dlouho. Rostlinné alternativy, které byly dříve spíš experimenty, postupně našly svoje místo na trhu a v posledních letech je začaly nabízet také nejznámější fastfoodové řetězce na světě. V příštím roce se k nim přidá také McDonald's, který zahájí prodej burgeru McPlant.

Foto: Profimedia.cz

P.L.T. - experiment, který zřejmě vyšel.

Článek

Americká společnost fungující od roku 1940 v pondělí oznámila, že vyvinula vlastní rostlinnou alternativu, na které spolupracovala se společností Beyond Meat. Příští rok by se měla řada burgerů s názvem McPlant objevit na vybraných trzích.

Na začátku roku už firma úspěšně testovala rostlinný burger v Kanadě, kde se prodával pod názvem P.L.T. (plant, lettuce, tomato) a kanadský trh by mohl být právě jedním z těch, kde se nový produkt objeví v první vlně testování. Že by se příští rok objevil burger v České republice, je krajně nepravděpodobné.

Foto: Profimedia.cz

V České republice s největší pravděpodobností McPlant zatím nebude.

McPlant by se měl podávat v sezamové housce s různými typy zálivek a zeleniny, informovala společnost na svých stránkách. Přesná podoba burgerů zatím ale oficiálně není známá. Je možné, že bude burger stejný (či velmi podobný) jednorázovému projektu P.L.T., jisté to však není.

„Do spolupráce byla vybrána společnost Beyond Meat. Spolupráce se osvědčila při testování v kanadském Ontariu,” konstatoval McDonald's, který plánuje v budoucnu nabídnout zákazníkům rovněž alternativu ke kuřecímu masu.

Unikátní veganské řeznictví čelí krátce po otevření nepříjemným výhrůžkám

Lifestyle

Vzhledem k tomu, že společnost nejdříve nezveřejnila jméno společnosti, která bude rostlinné burgery do řetězce dodávat, akcie společnosti Beyond Meat v pondělí o šest procent klesly.

Jakmile ale byly prozrazeny detaily, hodnota americké společnosti opět vzrostla. Ani spolupráce s McDonald's však nezabránila celkovému propadu na burze, zejména kvůli nenaplnění očekávaných výsledků ve čtvrtém kvartálu.

Právě společnost Beyond Meat již spolupracovala také řetězci KFC či Starbucks, pro které vytvářela směs na vegetariánská křidýlka, respektive snídaňový sendvič. Rostlinný burger do své nabídky přidal rovněž Burger King, kde si zákazníci mohou koupit vegetariánský Whooper v Americe díky spolupráci s Impossible Foods, v Evropě díky spolupráci s Unilever.

Anketa

Ochutnali byste nový McPlant?
Ano
69,5 %
Ne
30,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1254 čtenářů.

Výběr článků

Načítám