Článek
Nový produkt jednoho z největších japonských obchodních řetězců s názvem „Aji no Shinai? Ame“ (v překladu „Bez chuti? Bonbóny“) obsahuje pouze dvě složky: syntetickou náhražku cukru polydextrózu a organickou náhražku cukru erytritol.
A je opravdu zcela bez chuti, jak japonská společnost uvádí? Podle serveru SoraNews24 k tomu bonbóny skutečně nemají daleko, ovšem jemné náznaky chuti lze při cucání bonbónu přesto zaznamenat.
Taste the Emptiness – Japanese Company Launches Flavorless Candy https://t.co/BfJev3s5Fu pic.twitter.com/hAkRykb6g9
— ✪ⓏⒶⒾⓇⓄⓁ✪ (@zairolhamisam) November 10, 2022
Mají prý velmi slabé aroma, které lze přirovnat k naředěnému sportovnímu nápoji, a znatelný je rovněž náznak sladkosti srovnatelný s bílou rýží.
Nejlepší sýr roku pochází ze Švýcarska, rozplývá se na jazyku
A jaký byl vlastně důvod bonbóny, které nemají téměř žádnou chuť, vyrobit? Podle výrobců mají sloužit lidem, kteří bonbóny používají převážně z důvodů, aby jim nevysychala ústa, ale nevyhovují jim tradiční výrazně sladké či kyselé příchutě.
In today’s edition of #WTFJapan, I bring to you “flavorless candy” it’s the most disturbing thing I’ve put in my mouth in a long time. Dissolves like hard candy, but really muted sweetness and no flavor at all… Now you too can experience Anosmia without the COVID. pic.twitter.com/Z3Om1KnfwV
— No Recipes (by Marc Matsumoto) (@norecipes) November 1, 2022
Jestli novinka najde své stálé místo na trhu, je prozatím otázkou. Balení se sedmi bonbóny je aktuálně v Japonsku k dostání za 189 jenů (zhruba 32 korun).