Článek
Švýcarská značka funguje na trhu více než sto osmdesát let. Za cíl si klade vyrábět nejen funkční mechanické hodiny, ale také šokovat a pobavit. „Vyrábíme jakékoliv produkty, které udávají čas nebo v sobě mají jiný pohyb a mechanismus. Jedinečné jsou svým zpracováním, ale i potrhlostí,“ vysvětluje záměr ředitel společnosti Arnaud Nicolas.
Mezi jejich výrobky tak lidé najdou například sbírku nejen designových stolních hodin, ale i meteostanici připomínající kosmickou loď. Mezi netradiční produkty patří i luxusní hodiny ve tvaru chobotnice, pistole, pavouka, rakety nebo létajícího balónu, který lze postavit jako dekoraci i zavěsit do vzduchu.
Inspiraci čerpají návrháři především z dětství a běžného života. „Miluji, když vidím produkt, který mě rozesměje. Když se podíváte na děti, tak se celý den usmívají. A to je součástí štěstí, které máme i my v naší duši. Přesně to se snažíme našimi produkty vyjádřit,“ popisuje Arnaud Nicolas.
Jedinečnost značky spočívá v přesnosti. Každý kousek je provedený do detailu, skládán dohromady ruční prací. I proto trvá výroba jednoho předmětu, od počátečního návrhu až po finální produkt, zhruba 2 až 3 roky. Promyšlenost a preciznost je patrná také v jedné z největších novinek na trhu, závodní Formule 1 z roku 1950.
„Tělo hodin je ukryté na místě řidiče, vlastně tím symbolizujeme mozek závodníka. Ten běžně řídí volantem směr jízdy, tady se ale volantem řídí čas,“ ukazuje ředitel a nastavuje ciferník. Do detailu jsou promyšlená i kola formule, která při položení na pevný povrch pod tíhou poklesnou tak, jako by tomu bylo u reálného auta.
I v případě modelu závodního automobilu dokázali autoři designu propojit funkčnost s dětskou hravostí. „Většinou potřebujete u mechanických hodin klíč, abyste je natáhli. Když já byl dítě, měl jsem jen autíčka, která se musela nejprve zatáhnout dozadu, aby jezdila. A stejně se natahují i tyto hodiny,“ vysvětluje Nicolas.
Cenové rozpětí se pohybuje od 350 tisíců do 13 milionů korun. Všechny kusy jsou zároveň součástí limitovaných edicí od 50 do 100 kusů pro celosvětový prodej. „Naše myšlenka je, že nemusíme být všude, vybíráme si obchody i své partnery. Nechceme, aby naše produkty vlastnil každý, ale jen ten, kdo hledá exkluzivitu,“ vysvětluje ředitel společnosti.
Jejich klientelu tvoří proto především nezávislí lidé, kteří hledají něco unikátního. „Náš dědeček vždycky říkal, že hodiny jsou duší domu. Někteří klienti vyhledávají právě hodiny, které budou duší jejich domu, jiní vyhledávají čistě designové kousky s kouskem srdce,“ dodává Nicolas.
Je to přitom právě ředitel společnosti, který je v hodinkářském světě do jisté míry neortodoxní personou. Když firmu s obchodním partnerem převzal, začal výrobu směřovat vyjma tradičních hodin právě k objektům jako jsou raketa či robot. Nezapře na sobě totiž vědecký původ. Před vstupem do světa luxusních měřidel času a designových doplňků pracoval třeba pro evropskou vesmírnou agenturu ESA. Svou minulost zkrátka nezapře.