Článek
Brown umístil nabídku na bramborový salát už minulý měsíc na server Kickstarter, jehož prostřednictvím se snaží mladí tvůrci a začínající podniky získat dostatek financí k rozjezdu svých vlastních projektů. Jak sám přiznává, nejdřív to byla recese, velmi rychle však zjistil, že zájem o jeho výtvor je opravdu obrovský, i když není žádný světoznámý kuchař. Vlastně tehdy ho neznal ještě téměř nikdo.
Jenže už po prvních pár dnech dosáhl počet přispěvatelů téměř tisíce a dohromady přispěli více než sto tisíc korun. „V podstatě jsem jen chtěl udělat obyčejný bramborový salát. Jak se zdá, internetová komunita miluje bramborový salát,“ pozastavoval se mladík nad úspěchem kampaně.
Bude to můj první bramborový salát. Varuju, nemusí být dobrý.
O jeho příběh se záhy začala zajímat přední světová média a jeho popularita neustále rostla, stejně jako počet fanoušků toužících po bramborovém salátu. I proto se z výběru peněz rozhodl rodák z amerického Ohia udělat velkou show.
Kromě vánoční pochutiny začal přispěvatele lákat na různé salátové recepty, domácí majonézu i bio zeleninu. Dokonce slíbil, že zrod jeho mistrovského díla budou moci sledovat lidé on-line. Trička s nápisy „Podpořil jsem bramborový salát“ a kuchařky se světovými obměnami bramborových salátů byly odměnami pro největší přispěvatele.
„Bude to můj první bramborový salát. Varuju, nemusí být tedy tak dobrý, jak všichni čekáte,“ přiznal bez okolků.
I přesto nápad na hromadné financování výroby bramborového salátu, který se bude chystat pro letošní vánoční svátky, oslovil bezmála sedm tisíc lidí. Díky tomu se dohromady podařilo vybrat 55 492 dolarů, tedy více než 1,1 miliónu korun.
„Moje kuchyň je pro všechny milovníky bramborového salátu příliš malá. Proto jsem se rozhodl pronajmout velkou halu, uspořádat vánoční párty a pozvat na ni celý internet,“ podotkl Brown.