Článek
Britská studie namíchne nejednoho člověka, který věří v pravou lásku. Pouhá čtyři procenta těch s ročním platem 50 000 liber (1,67 miliónu korun) a vyšším tvrdí, že nikdy nenašli lásku. Toto číslo se však zvyšuje v nepřímé úměrnosti k tomu, jak klesá plat dotazovaných. Na totální selhání při hledání lásky si pak stěžuje celých 17 procent těch, kteří berou méně než 9 500 liber ročně (317 tisíc korun).
Navzdory tomu, co Beatles ve své známé skladbě zpívali, peníze mohou mít pozitivní vliv na pocit pravé lásky. Z výsledků totiž jasně vyplývá, že ti, kteří vydělávají více peněz, mají větší šanci nalézt lásku - a to navíc i vícekrát než jednou ve svém životě. Rozdíl mezi láskou a nalezením zlatokopky však studie nedělá.
Na seznámení jdou vědecky
Vědci došli k tomu, že lidé k hledání lásky zaujímají stále vědečtější přístup. Využívají často online seznamky, které dokáží spojovat lidi s určitými stejnými zájmy a přestávají dávat šanci osudovému setkání a „náhodné lásce”. I to může podle vědců vysvětlit, proč se bohatství stává stále častěji vstupní branou k nalezení lásky. Informují o tom ve výsledcích studie, kterou zveřejnili trochu úsměvně v pátek, tedy na svátek všech zamilovaných.
„Skutečnost, že se peníze svým způsobem rovnají úspěchu v lásce, je zvláštní, protože více a více lidí platí seznamkám za jejich služby, které slibují lásku nalézt. Je to takový paradox. Jednoduše, více peněz se může rovnat více sociálním šancím a ve výsledku tedy i více partnerům,” uvedl Richard Cope pracující jako analytik ve firmě Mintel, která výzkum provedla.
Výstavy a muzea jsou tajným žolíkem
Dříve si lidé nejčastěji nacházeli své partnery na pracovišti a v klubech. Dnes už se dostaly na první místo bezplatné online seznamky. Své štěstí takto někdy hledali zhruba tři lidé z deseti. Stejný počet lidí našel svůj protějšek přes někoho ze svých přátel. Mezi zbylé nejpopulárnější cesty k nalezení partnera patří placené seznamky (12 procent), pracoviště (12 procent), a setkání na místech jako jsou výstavy a muzea (10 procent).
Vědci pak svobodné muže informují o tom, že by se možná měli trochu více zapřemýšlet nad častějšími návštěvami galerií a muzeí. Celých 15 procent jejich návštěvnic se totiž touto cestou mimo jiné poohlíží po svém novém protějšku...