Článek
S termínem „pivní brýle“ přišli údajně v osmdesátých letech minulého století američtí vysokoškoláci. Dřívější studie se zaměřovaly na porovnávání výsledků opilých a střízlivých probandů při hodnocení druhých na základě předložených fotografií. Výzkumy však nepřinesly jednoznačné závěry o efektu těchto pomyslných brýlí.
Nová studie přidala další dimenzi – možnost ve skutečnosti potkat ohodnocované jedince, což dodalo výzkumu prvek reality. K nastolení opravdové hospodské atmosféry navíc hodnotili muži fotografie v kamarádských dvojicích. Servírovaná jim byla vodka s brusinkovým džusem, dokud nedosáhli koncentrace 0,8 promile alkoholu v krvi. Po odprezentování fotografií měli uvést, s kým by se nejraději potkali v budoucím experimentu.
Roste sebevědomí
„Závěry výzkumu naznačují, že alkohol nezvyšuje percepci míry atraktivity u druhých, ale napomáhá k oslovení těch, kteří se nám zdají nejpřitažlivější,“ citoval The Guardian profesorku psychologie Molly Bowdringovou, vedoucí kalifornské studie.
S opojným nápojem v krvi vám tedy druzí nebudou připadat hezčí, ale vy budete dostatečně sebevědomí a přímočaří se nebát oslovit i ty nejatraktivnější.
„Je důležité si být tohoto fenoménu vědom a vyvarovat se potenciálně nebezpečnému rizikovému sexuálnímu chování, právě v důsledku užití alkoholu,“ upozornila americká psycholožka.