Článek
V minulých dílech našeho seriálu jsme si vysvětlili, že jediný spolehlivý způsob, jak poznat kvalitní kosmetiku, je kriticky zhodnotit sliby, které nám dává, a poctivě ji zkoušet. To znamená mazat se minimálně měsíc a pak srovnat změnu na našem obličeji s tím, co jsme očekávali. Řídit se složením je sice chvályhodné, třeba kvůli alergiím, ale běžný zákazník nemá šanci poznat z obalu jednu důležitou věc. A tou je koncentrace účinných látek.
Kolik vitaminů, emolientů nebo třeba hydratačních složek se v přípravku nachází? Nikdo neví. Najdete totiž jen jejich soupis. Co tím myslím? Asi se shodneme na tom, že dobře ochucená polévka je lepší než ta, kterou jsme zapomněli osolit, anebo naopak ta, do níž nám upadla solnička.
Podobné je to s kosmetikou. Výrobci mají povinnost uvádět, co do svých přípravků dávají, a dokonce musejí dodržet jisté pořadí. Jinak se ale o množství - tedy koncentraci - účinných látek z obalu nedozvíme nic. A rozdíl mezi dvěma zdánlivě stejnými séry může být v klíčové látce klidně dvacetinásobný. Na otázku, jestli se vyplatí koupit krém za poloviční cenu namísto toho, který bychom opravdu chtěli, si v tuhle chvíli umíte odpovědět sami. Ano, možná budete muset chvíli šetřit. Ale věřte, že hledání napodobenin se vyplatí jen influencerkám.
Lenka Průšová
Je odbornicí v oblasti vývoje finálních kosmetických produktů a zdravotnických prostředků a léčiv a také v oblasti bezpečnosti kosmetiky. Od roku 2018 je jejím zázemím společnost CB21 Pharma, pod niž spadá značka Canneff. Zpočátku pracovala jako ředitelka kosmetické sekce, od března 2020 jako provozní ředitelka. Pod značkou Canneff najdete jak kosmetiku, tak farmaceutické produkty. K dnešnímu dni pro Canneff a pro jiné převážně zahraniční značky vyvinula zhruba 500 kosmetických produktů, které se úspěšně prodávají na trhu EU.