Článek
U druhých si tak podle mentorky Moiry Hutchinsonové vždy všímejte:
Jak mluví
Mezi pozitivní a upřímné způsoby komunikace patří mluvení stejným tónem a stejnou rychlostí, jakou používáte vy. Mezi další signály patří také, když se s vámi někdo směje a jeho hlas má vřelý a příjemný zvuk. Na druhou stranu negativní způsoby zahrnují mluvení mnohem hlasitěji, tišeji, rychleji nebo pomaleji než vy. Pokud hlas druhého zní nejistě nebo se chvěje, možná nemyslí přesně to, co vám nahlas říká.
Co mají na sobě
Lidé se skutečným zájmem dělají vše pro to, aby ve vás vyvolali pozitivní dojem. Jejich oblečení a vlasy budou obvykle vždy upravené. Naopak někdo, kdo je lhostejný, bude často vypadat neupraveně, protože se nestará o dojem, který ve vás zanechá.
Nesprávné vyložení řeči těla aneb Jak vznikají komunikační chyby
Ne nadarmo se říká: „Oblečte se pro úspěch.“ Je to jednoduchý způsob, jak si zapamatovat, že lidé posuzují ostatní podle vzhledu, ať už je to správné, nebo ne. Představte si, že máte firmu a budete přijímat nové lidi – chtěli byste člověka, který je přátelský a oblečený v obleku, nebo někoho, kdo vypadá, jako by právě vstal z postele?
Jak se pohybují, když s vámi mluví
Pokud k vám mají lidé pozitivní vztah, obvykle se vám při mluvení dívají do očí, naklánějí se k vám nebo se vás jemně dotýkají. Naopak pokud často uhýbají pohledem, nevydrží stát nebo sedět v jedné poloze a často sebou nervózně škubají, pravděpodobně se necítí komfortně nebo s vámi ani mluvit nechtějí.
Zda jsou nezaujatí nebo rozptýlení
Pokud vás druzí poslouchají, ale vysílají negativní signály, jako např. zkřížené ruce, neustálé vrtění, poklepávání nohou, odkašlávání nebo zívání, může to být známka nedůvěry, hněvu, frustrace, nudy nebo nedostatku sebevědomí.
Jaké jsou konkrétní signály řeči těla
Nejlepší způsob, jak se dozvědět více o řeči těla, je strávit nějaký čas pozorováním lidí. Když si lépe uvědomíte, jak ostatní reagují na určité situace, budete lépe připraveni pro efektivní komunikaci.
Buďte všímaví. Ať už jste v práci nebo v supermarketu, sledujte, jak lidé projevují své emoce. Může vám to také pomoci budovat pozitivní a dlouhodobé vztahy.