Hlavní obsah

Empatie, rozvážná komunikace a další drobnosti, které vám pomohou cítit se lépe v práci

Pracovní prostředí je mnohem příjemnější, pokud pracujete s lidmi, se kterými vám je dobře a s nimiž si rozumíte. Ne vždy tomu tak ale je a snadno se stane, že ačkoliv vás práce skutečně baví, ve společnosti kolegů se necítíte dobře. Jak to změnit?

Foto: Profimedia.cz

Pracovní prostředí je mnohem příjemnější, pokud pracujete s lidmi, se kterými vám je dobře.

Článek

Podle koučky Susan Allanové k tomu je zapotřebí učinit pět drobných změn a účinných návyků, které vám pomohou se k ostatním kolegům přiblížit a navázat s nimi lepší vztahy.

1. Komunikujte klidně a s rozvahou

Chcete-li si být jistí, že vás někdo vyslechne, naučte se uklidnit a soustředit se, než začnete s kýmkoli komunikovat.

Jsou dvě různé dovednosti, jak toho dosáhnout. Každá z nich vám umožní přejít od myšlení o sobě jako o oběti k myšlení o sobě jako o mocné osobě v procesu zvrácení situace ve svůj prospěch, jak potvrzuje výzkum publikovaný v časopise Frontiers in Psychology Journal. Když budete klidní a naučíte se, jak být silným komunikátorem, ostatní vám budou pokaždé naslouchat.

2. Vytvořte si vlastní kariérní cestu

Vždy máte možnost zlepšit svou nastávající situaci. I lidé, kteří trpí různými nemocemi, mohou mít skvělou kariéru, dokonce i lidé s omezenými kontakty si mohou vytvořit nové příležitosti.

Když špatný přístup manažerů k podřízeným vede k toxickému pracovnímu prostředí

Sex a vztahy

Co můžete udělat nyní, pokud nechodíte rádi do práce? Naučte se hledat nové příležitosti, které vás mohou po kariérní stránce posunout. Zkuste využít všech dosavadních zkušeností a dovedností, které jste doposud v tomto zaměstnání získali, a zkuste je využít ve svůj prospěch.

3. Zvyšte svůj LQ (kvocient oblíbenosti)

Jak naznačuje studie v časopise Frontiers in Psychology Journal, nejdůležitější vlastností na pracovišti je být sympatický, protože i když se vašemu šéfovi vaše práce líbí, stejně vás může chtít nahradit, pokud jste někdo, kdo si neustále stěžuje, nebo někdo, kdo není vnímán jako týmový hráč.

Proto se zkuste vyhýbat pomluvám, chovejte se ke svým spolupracovníkům s respektem, za každých okolností zůstávejte profesionální a vždy myslete na svou budoucnost ve firmě a dělejte vše proto, abyste začali být vnímáni jako nepostradatelní.

4. Buďte empatičtí a mírumilovní

Výzkum Minnesotské univerzity ukazuje, že každý tým nebo skupina potřebuje empatické a mírumilovné lidi. Zvládnutí konverzačních dovedností vám poskytne nástroje, jak se usmířit s kýmkoli o čemkoli, díky čemuž budete pro svého šéfa i okolí daleko cennější.

5. Zaměřte se na konkrétní cíle

Dovednosti, které si osvojíte během svého pracovního života, vám pomohou ke splnění kariérních cílů. Je to založeno na desetiletích zkušeností, pokusů a omylů. Většina úspěšných lidí neustále myslí na další investici, auto, dům atd. Pokud takto nepřemýšlíte a toužíte být úspěšnější ve své kariéře a finančně stabilnější, začněte právě s tímto návykem.

Jediný způsob, jak si užít život v práci, je osvojit si komunikační dovednosti, které potřebujete pro zdravé osobní vztahy. Znalost toho, jak motivovat a inspirovat lidi, vám zaručí, že budete mít vždy kolem sebe spolupracovníky, respekt a klid, které potřebujete.

Pokud se však při vstupu do kanceláře cítíte frustrovaní, protože potřebujete více respektu, nebo pokud se cítíte beznadějně, protože potřebujete více uznání a finanční stability, je na vás, abyste to dokázali. Dobrou zprávou je, že pokud si věříte, rozhodně to dokážete!

Stěžujete si, že máte moc práce? Pozor, ať si nezískáte špatnou pověst

Sex a vztahy

Několik tipů, jak požádat o zvýšení platu

Sex a vztahy

Výběr článků

Načítám