Článek
Pařížský týden módy opět ukázal, že pánská móda nemusí být nudná. Kreativní ředitelé věhlasných značek se opět předvedli se svými propracovanými kolekcemi ready-to-wear na příští podzim a zimu, které zaujaly jak odbornou veřejnost, tak módní nadšence.
Návštěvníci mohli vidět rozmanitou paletu trendů od minimalistického luxusu přes moderní streetwear až po elegantní krejčovinu s jezdeckými motivy. Každý návrhář přinesl svůj jedinečný pohled na moderní mužský styl, který jen potvrdil, že pánská móda má pořád co říct.
Louis Vuitton
Pod vedením amerického zpěváka, rappera a producenta Pharrella Williamse, který se ujal role kreativního ředitele pánské divize značky Louis Vuitton přesně před dvěma lety, představil nyní francouzský módní gigant kolekci, která kombinuje prvky luxusu s retrofuturistickým streetwearem. Pharrell navíc na kolekci spolupracoval s japonským designérem Nigem, což vdechlo některým modelům jedinečnou a osobitou estetiku, ve které se promítly jejich společné subkulturní kořeny. Celá kolekce tak působila odlehčeným a uvolněným dojmem, což jí ovšem neubralo na precizním zpracování, kterým je značka pověstná.
Ve stylu Cameron Diazové: Inspirujte se, jak nosit bílý kostým po padesátce
Dior
Mezi haute couture kolekcemi nesměl chybět samozřejmě Christian Dior. Jeho kreativní ředitel Kim Jones se v nové pánské kolekci zaměřil na minimalistický a strukturovaný design. Inspiraci čerpal z poloviny 20. století, konkrétně z takzvané slavné „H-line“ siluety, kterou reinterpretoval pro současného muže. Znamená to, že každý kus oblečení byl navržený s iluzí delší siluety a dvouřadého zapínání se zúženým pasem, které evokuje samotné písmeno H. Na přehlídku této značky zavítala i celá řada celebrit včetně modelky Kate Mossová a herců Bradleyho Coopera i Roberta Pattinsona, který je tváří značky.
Hermès
Dalším módním domem, který odhalil svou prestižní kolekci, byl Hermès se svou kreativní ředitelkou Véronique Nichanianovou, která stojí v čele pánské sekce neuvěřitelných třicet šest let, od roku 1988. A pro tentokrát se nechala inspirovat jezdeckým prostředím a žokeji, což se projevilo v použití výrazných barev a vzorů připomínajících dostihové dresy. Dnes již sedmdesátiletá návrhářka prý chtěla, aby tato kolekce byla silná a energická, což se jí díky záplavě hnědých odstínů zkombinovaných s kontrastními barvami, módnímu vrstvení i koženým detailům a lesklým materiálům povedlo.