Hlavní obsah

Tři kosmetické produkty, které neumíme používat

Možná tentokrát budu znít jako přísná učitelka, ale musí to být. Starat se správně o pleť není raketová věda, ale člověk by nevěřil, kolik škody se dá napáchat udílením podivných kosmetických rad. Spousta z nich se týká způsobů, jak s kosmetikou zacházet. Proto si představíme tři oblasti, kde to nejvíc bije do očí.

Foto: Barbora Klimsz / Oto Klempíř

Vývojářka kosmetiky Lenka Průšová

Článek

Léto pomalu končí, ale k moři se jezdí pořád. Tak si to pojďme zopakovat. Je mnohem lepší používat celý rok opalovací krém s ochranným faktorem 15, tedy SPF 15, než se na pár dní v roce vybičovat k SPF 50 a pak s ním na obličeji chodit i spát.

Lékaři varují, že problémů s pletí, které má na svědomí sluníčko, je stále víc. Jedním z důvodů je fakt, že i přes popularitu mega faktorů se „aspoň něčím“ pravidelně maže méně než třetina žen a méně než 15 % mužů. Takže jak správně na opalováky? Hlavně se mazat!

Druhý evergreen – micelární vody. Prý nám škodí. Leptají pleť. Je to nesmysl. Podělím se o tahák. Když se člověk namydlí, tak se…? Opláchne. Když si na hlavě napění šampon, tak si ho…? Spláchne. A když si odlíčí obličej micelárkou…? Použije pak tonikum. Pleť jásá!

Třetí rada do pranice. Dáváte si krémy do ledničky, aby vám „déle vydržely“? Nedělejte to. Vyrobit skvělý krém, tzv. emulzi, znamená spojit téměř nespojitelné: vodu a olej. Emulze je křehká matrice. Testuje se sice ve velkém teplotním rozmezí, ale není stavěná na zimu. To už je jí skoro líp v koupelně, kde máme přes léto třeba 35 stupňů. Je to všechno prosté. Ale písemku bych na to někdy ráda zadala.

Lenka Průšová

Je odbornicí v oblasti vývoje finálních kosmetických produktů a zdravotnických prostředků a léčiv a také v oblasti bezpečnosti kosmetiky. Od roku 2018 je jejím zázemím společnost CB21 Pharma, pod niž spadá značka Canneff. Zpočátku pracovala jako ředitelka kosmetické sekce, od března 2020 jako provozní ředitelka. Pod značkou Canneff najdete jak kosmetiku, tak farmaceutické produkty. K dnešnímu dni pro Canneff a pro jiné převážně zahraniční značky vyvinula zhruba 500 kosmetických produktů, které se úspěšně prodávají na trhu EU.

Kosmetický mýtus, který kazí pleť generacím žen

Lifestyle
Související témata:

Výběr článků

Načítám