Hlavní obsah

I kosmetika má své „šmejdy“. Naučte se je poznávat

Právo, Lenka Průšová

Nelakujme si věci na růžovo. Kosmetika je miliardový byznys, který roste nejen s tím, jak se péče o tělo a pleť zlepšuje a naše nároky se zvyšují. Bohužel je třeba se v ní aspoň trochu orientovat, aby se člověk vyhnul podvodu. Že je to pro zákazníka nemožné? Je to složité. Ale důležité věci poznáte už z reklamy nebo obalu.

Foto: Barbora Klimsz / Oto Klempíř

Vývojářka kosmetiky Lenka Průšová

Článek

Nejdůležitější rozdíl mezi seriózní značkou a amatérem (šmejdem) spočívá v tom, co kosmetika opravdu dělá a slibuje. Můžeme po ní požadovat, abychom byli krásnější, voňavější a čistší. Je to „jakákoliv látka nebo směs určená pro styk s vnějšími částmi lidského těla (pokožkou, vlasy, nehty, rty a vnějšími pohlavními orgány) nebo se zuby a sliznicemi ústní dutiny “. Taková jsou pravidla, která zaručují, že se hraje fair play. A co kosmetika nesmí slibovat?

Nesmí léčit. Nesmí vám tvrdit, že něco zahojí. Že vám přes kůži pronikne do krve a pomůže vyřešit váš zdravotní problém. Léčení je úplně jiná disciplína, na kterou člověk musí mít kvalifikaci a taky většinou miliony korun v investicích do vývoje a testů, které zaberou v lepším případě pouze několik let.

Máte pocit, že takové věci nikdo neslibuje? Kdepak. Dělá to taková spousta značek, že je z toho odborníkovi na omdlení. Jen se pro to používají jiná slova. A tahle možná poznáte: „Působí proti zánětům a bolestem. Hojí opruzeniny, lupénku, opary. Působí proti úzkosti, je vhodná při bronchitidě. “

Právě jsme si citovali skandální sliby jakéhosi kytičkového tonika. Otázku, jestli je výrobce šmejd nebo amatér, nechám otevřenou. Za mě platí: pokud jste se zranili nebo jste nemocní, nekupujte kosmetiku. Skuteční odborníci vás zkrášlí, až budete zase zdraví.

Biokosmetika není pro přírodu vždy tou nejlepší zprávou

Lifestyle

Výběr článků

Načítám