Hlavní obsah

Hlasité hovory, zírání kolegovi do monitoru aneb Co v kanceláři nedělat

4:35
4:35

Poslechněte si tento článek

Vídáte se s nimi téměř každý den, jsou nedílnou součástí vašeho života. Ať už s nimi vycházíte, či nikoli – řeč je o kolezích v práci. Jak moc se k sobě máte a neděláte náhodou něco, co už je tak trochu přes čáru? Moderní kancelářská etiketa osvětluje některé styly chování, které je lepší si odpustit.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Jedna věc je naprostý základ – pozdravit, a to i člověka, který vám zrovna nepřirostl k srdci. Je to jednoduše známka slušnosti. Něco jiného je pak chování s kolegy, kteří jsou možná téměř vaši kamarádi. Chodíte na společné obědy? Jak často si v kanceláři mimopracovně povídáte, o čem a jak moc nahlas třeba telefonujete? Server Independent přinesl přehled chování, které v kanceláři nevadí a které už je naopak lepší si odpustit.

Pozor, jak a komu odpovídáte na e-mail

E-mailové zprávy jsou v současné době neodmyslitelnou položkou ve firemní komunikaci. Dávejte si ale pozor, jak rychle a jakým způsobem na ně odpovídáte. Hlavně na ty celofiremní. Právě u nich totiž hrozí největší škody, pokud se pořádně nepodíváte, komu vlastně odpovídáte.

Může se tak snadno stát, že své vtipné požadavky na zlepšení pracovního prostředí nebo třeba výtky na občerstvení v bistru pošlete na vedoucí posty, kde se nesetkají s pochopením.

Vycházet se všemi kolegy nebývá snadné. Jak řešit vzájemné konflikty?

Sex a vztahy

Sledování, co kolegové na počítači dělají

Všichni víme, že člověk je tvor zvídavý. Je tak více než lákavé se při procházení kolem kolegova stolu (nebo pokud sedíte blízko sebe) „juknout“, co zrovna dělá na svém počítači. Ať už tam uvidíte cokoli, nezírejte dlouho, nesuďte a nešiřte to dál. Určitě každý v pracovní době hledá něco, co nemá s prací moc společného.

Uklizená pracovní plocha

Pro vás je možná zajímavé, že dostáváte různé dárky, kterými si zdobíte pracovní místo. Nebo si z domova nosíte svoje více či méně specifické dekorace, které se pomalu přelévají na kolegův stůl.

Pamatujte, že útulné pracovní prostředí je útulné jen do doby, než začne vadit někomu jinému. O klasickém nepořádku na stole typu drobky, prach a podobně snad není třeba ani mluvit.

Pozor na to, co jíte

Ačkoli mají zaměstnanci nárok na volno v rámci oběda, a tedy možnost dojít se někam ven najíst, řada z nich volí variantu, že si něco donesou nebo objednají přímo do kanceláře a tam si to i sní. V lepším případě někde v jídelně či kuchyňce, v tom horším u svého stolu.

V takovém případě je více než vhodné myslet na to, co budete konzumovat. Více aromatické pokrmy (kořeněné, ryby apod.) totiž mohou i na několik hodin proměnit ovzduší v kanceláři. Máte-li tak chuť na něco opravdu specifického, raději si to nechte na doma.

Hlasité telefonování

Vyřizování telefonů se v práci asi nevyhnete. Ať už jde o pracovní, tím více pak soukromý hovor, zkuste se se ním uchýlit někam do ústraní. Ne každý musí vědět, jak jste v práci výkonní (pokud se tak chcete hlasitým pracovním hovorem třeba pochlubit), zvláště pak, co budete dělat večer na rande, že si chcete koupit nové auto nebo cokoli jiného, co s prací zrovna nesouvisí.

Anketa

Vadí vám, když jsou kolegové v práci při telefonování příliš hlasití?
Samozřejmě, dost to obtěžuje.
81,3 %
Pokud to není na dlouho a není to příjemné, dá se to vydržet.
12,6 %
Je mi to jedno, v případě potřeby si vezmu sluchátka.
6,1 %
Celkem hlasovalo 198 čtenářů.

Do kanceláře ve sportovním raději ne

Ne každý má auto a ne každý člověk s ním chce jezdit. Sportovců, kteří do práce jezdí na kole nebo třeba i běhají, je docela hodně. A právě pro ně platí, že je třeba se před příchodem do kanceláře důkladně opláchnout a převléct do čistého a nepropoceného oblečení. Navíc sportovní úbor, byť čistý a nezpocený, není zrovna ideálním outfitem na promenádování se po firmě.

Nerušte kolegy, kteří jsou zaneprázdněni

Podělit se s kolegou či kolegyní o žhavou novinku nebo třeba tip na zlepšení práce či cokoli dalšího je jistě příjemné, ale zkuste s podobnými věcmi volit chvíle, kdy ten druhý není očividně zavalen pracovními povinnostmi nebo ve stresu. V určitém smyslu to platí i ve chvíli, kdy jde o pracovní záležitosti.

Empatie, rozvážná komunikace a další drobnosti, které vám pomohou cítit se lépe v práci

Sex a vztahy

Pracuji do výše svého platu aneb Jak si nastavit zdravé hranice mezi prací a soukromím

Sex a vztahy
Související témata:
Pracovní kolektiv

Výběr článků

Načítám