Článek
Colin Shutt na projektu s názvem East Wressle and Brind Railway pracoval od roku 2004 až do své smrti v roce 2016. Pyšní se dieselovou lokomotivou, vagony, strážním domkem i nástupištěm. „Byl tím posedlý,“ sdělila Shuttová pro server BBC.
Po smrti manžela se Britka rozhodla, že bude pokračovat v jeho odkazu a 14. července, v den 20. výročí železnice, uspořádala den otevřených dveří. „Šlo o ocenění veškeré tvrdé práce, kterou on a jeho přátelé vykonali,“ dodala.
Dílo je postaveno ve stylu 30. let minulého století s originálními replikami dobového nábytku a doplňků. Součástí strážního domku je čekárna s hodinami, lampami a s automatem na jízdenky, a dokonce i speciální místnost pro výpravčího.
Projíždění železničních tratí je pro ně celoživotní vášeň. Takto vypadá víkend s šotouši


Trať má čtvrt míle, tedy cca 0,4 kilometru.
Nikdo nevidí, kde trať končí
„Když lidem řeknu, že mám na zahradě železnici, myslí si, že jde o modelovou železnici. Jakmile se přijdou podívat, jsou ohromeni,“ uvedla s tím, že rozloha její zahrady činí 8,9 hektaru. „Trať má jen čtvrt míle, ale vede za roh, takže nikdo ve skutečnosti nevidí, kde končí,“ vysvětlila agentuře AP.
S údržbou železnice Shuttové pomáhá skupinka dobrovolníků a důchodců, které vlaky a všechno kolem nich fascinují. Společně se scházejí každý týden a starají se o údržbu budov, kolejí a vozového parku.
„Předloni jsme vyměnili nástupiště. Nevydrží věčně a stanice potřebuje skoro každý rok nový nátěr. Je hezké mít to pro sebe, ale také je hezké, když to mohou vidět i ostatní,“ řekl jeden z dobrovolníků Gerald Christian.
Angličan vyrobil dokonalou repliku parní lokomotivy. Prodat ji nehodlá ani za nic
