Hlavní obsah

Alkohol zdarma a volno na kocovinu. Japonská firma láká zaměstnance netradičními benefity

3:01
3:01

Poslechněte si tento článek

Ve snaze získat mladé talenty do svých řad přišla s odvážnými benefity pro zaměstnance japonská technologická společnost Trust Ring Co Ltd v Ósace. Zaměstnanci si v kanceláři mohou například načepovat pivo či si vzít volno v případě kocoviny.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Trust Ring Co Ltd se zhruba 60 zaměstnanci je jednou z mnoha společností, které v Japonsku bojují s klesající porodností, a tudíž nedostatkem personálu, píše deník Daily Mail.

Mladé talenty z řad absolventů především z generace Z se tak snaží nalákat pomocí svérázných nabídek, na které by jinde narazili stěží.

Generální ředitel společnosti vysvětlil, že hnacím motorem byla skutečnost, že při procesu přijímání zaměstnanců firma nedokázala konkurovat velkým korporacím, co se týče platů, a tak museli lidem nabídnout něco „hodnotnějšího“.

Japonec bez povolení vstupuje na cizí pozemky, pomáhá mu to od stresu

Koktejl

Co je generace Z?

Generace Z je společný název pro skupinu lidí narozených od poloviny 90. let 20. století do roku 2010. Generace Z je známá životem online a v rychlém tempu, spojeným s okamžitým sdílením myšlenek a poznatků na různá témata, pomocí různých médií a produktů. Výrazný rozdíl mezi generací Y a generací Z je ten, že členové předchozí generace pamatují život před vzestupem využívání masových technologií, zatímco následující generace se narodila až po něm.

Alkoholické nápoje si zaměstnanci mohou brát v kanceláři libovolně svépomocí, mnohdy je ale servíruje i samotný ředitel, který si s nimi rád osobně připije, uvádí technologický server Dev. K dispozici je jak čepované pivo, tak lahve s ostřejšími lihovinami.

„Naše platy jsou nastaveny těsně nad minimální hranicí a zvedat je moc nemůžeme. Zaměstnanci si tak mohou dělat, co chtějí. Myslím, že je dobrý nápad mít příjemnější pracovní prostředí,“ vysvětlil ředitel japonské firmy.

Zaměstnanci jsou spokojení

To si prozatím pochvalují i samotní zaměstnanci. „Přišla jsem do práce ve 12, oficiálně jsem ale měla začínat už v devět ráno. Včera večer jsem vysílala živý přenos, trošku jsem se u něj rozvášnila a opila se,“ uvedla jedna ze zaměstnankyň s tím, že využila tzv. hangover leave, volno na kocovinu.

„Můžu spát o dvě až tři hodiny déle a přijít svěží. Mám pocit, že se moje výkonnost zvýšila. Přesně takovou firmu jsem hledal,“ přidal se další zaměstnanec.

Jak uvádí server ITC, kromě bezplatného alkoholu na pracovišti a volna na kocovinu mají zaměstnanci společnosti rovněž nárok na tzv. smuteční volno. To si mohou vzít nejenom v případě úmrtí v rodině či mezi kamarády, ale rovněž při úmrtí svého „idolu“.

Na první pohled nezvyklé pracovní režimy nejsou pro Japonsko až tolik neobvyklé. Země je například známá fenoménem inemuri, což je termín, který doslovně znamená „spaní na veřejnosti“ nebo „spaní při práci“.

V japonštině označuje praxi, kdy si lidé během dne krátce zdřímnou, například v práci, v metru nebo na veřejných místech. V Japonsku je to vnímáno spíše pozitivně, jako známka tvrdé práce a vyčerpání než jako projev lenosti.

Mladík v Anglii vyhrál skoro čtvrt miliardy, přítelkyně mu to nevěřila a spala dál

Koktejl

Pochvala může být pro zaměstnance někdy více motivující než výše výplaty

Zdraví
Související témata:

Výběr článků

Načítám