Článek
Jste známá jako crossoverová zpěvačka, ale v čistě činoherní roli vás čeští diváci zatím neznají. Jak vznikla nabídka na roli Juliiny chůvy?
S režisérem Dodo Gombárem jsme před dvěma lety na jevišti bratislavské Nové scény uvedli premiéru původního slovenského muzikálu Mária Terézia #posledná milosť, který mi byl napsán takříkajíc na tělo. A už tehdy Dodo mluvil o svém záměru uvést Romea a Julii v moderní úpravě s původní slovenskou hudbou, kde si mě představuje v roli Juliiny chůvy.
Podíl hudby v Romeovi a Julii je opravdu velký, ale v žádném případě to není muzikál. Jako muzikálová herečka mám s činoherním herectvím velké zkušenosti, ale přesto pro mě byla velká výzva zahrát si klasický Shakespearův text. Je to zatím má nejtěžší činoherní role, ale krásná. Nedovedu si představit, co bych si mohla přát víc.
Ztvárnila jste už předtím některou ze Shakespearových postav?
Hrála jsem v muzikálu Hamlet Janka Ledeckého královnu, ale to byla čistě muzikálová role, takže Juliina chůva je pro mě výzvou už jen tím, že jde o stylizovaný jazyk, vzdálený běžné hovorové řeči.
Když v Romeovi a Julii herci vypadne text, tak nemůže čekat žádnou záchranu v improvizaci. Tentokrát jsem v první řadě herečka, až potom zpěvačka.
Přesto se v inscenaci hodně zpívá. Jaká je hudba Róberta Mankoveckého?
Je v ní něco z opery, popu, jazzu, punku, to vše hrané živou kapelou složenou z herců. Dodo Gombár vybíral obsazení se záměrem, aby herci byli zároveň schopnými hudebníky či zpěváky. Každý herec naší inscenace musí být zároveň i muzikant.
Chůva bývá obvykle spíš korpulentní rozšafná teta, ale ta vaše je krásná štíhlá dáma. Určitě to ovlivňuje i její vztah s Julií…
Jsou to především velké parťačky a kamarádky. Každá postava v inscenaci je pojatá moderně včetně atraktivních kostýmů. Má chůva chodí po scéně na vysokých podpatcích v sexy kostýmu. Tak trochu mi připomíná zpěvačku Cher.
Znamená to, že se inscenace odehrává v současnosti?
Ano, příběh je zasazený do dneška. Režisér chtěl, aby lidé měli dojem, že se může odehrát i v dnešní Bratislavě. Vždyť téma Romea a Julie je věčné a přenosné do jakékoli doby.
Inscenace měla premiéru před dvěma lety, loni jste ji hráli v Bratislavě. S jakým ohlasem?
Premiéra byla v červenci 2019, loni jsme hráli jen týden v Bratislavě, do Brna a Prahy jsme kvůli covidu už přijet nemohli. Diváci přijali moderní pojetí velmi dobře. Myslím, že pro ně bylo překvapením, ale milým. O tom se ovšem těžko mluví, lépe bude, když se diváci přijdou podívat.
Hrajete ráda pod širým nebem?
Zažila jsem krásné počasí i silný déšť, ale zatím jsme za dva roky nezrušili ani jedno představení Romea a Julie. Hrát Shakespeara v krásných prostorách hradních nádvoří nebo zahrad je silný zážitek jak pro diváky, tak pro herce. Až se vrátím do Bratislavy, čeká mě inscenace muzikálu Mária Terézia na Bratislavském hradu, na což se také moc těším.
A jak se těšíte do Prahy, kde jste strávila řadu let?
Velice. Praha pro mě představuje fantastických čtrnáct let, jednu etapu mého života, spoustu krásných koncertů i představení. Takže se do ní ráda vracím. Mé pražské roky jsou tématem na knihu. Určitě ji napíšu.