Článek
Popravdě řečeno, k méně výrazným patřily bohužel dosti věštecká Karanténa anebo předposlední, až přespříliš akční Tichá smrt ze Španělska. Naopak k povedeným patří novinka Muž bez tváře v podání Vasila Fridricha v režii Michala Bureše.
Autor posluchače jako obvykle, s dokonalou znalostí prostředí, přivádí do Bruselu, do světa velké evropské politiky a žurnalistů, kteří k tomuto světu neodmyslitelně patří. A právě jeden z nich, nekompromisní investigativní reportér Neil Bannerman, je i ústřední postavou děje.
V Bruselu postupně rozplétá dramatický příběh korupce, nelegálního prodeje zbraní a vydírání. Příběh do města přivede i chladnokrevného najatého britského zabijáka, jenž tam naprosto bezohledně vykonává svou práci až do chvíle, kdy se i jeho život začíná náhle měnit.
Snad těsně před hranou kýče a červené knihovny je love story, kterou novinář v Londýně prožívá, i postava těžce zdravotně postiženého dítěte, jež do příběhu rovněž velmi výrazně vstupuje. Nicméně, obojí zůstává těsně před zmíněnou hranou, a obojí tak dodává audioknize na posluchačské přitažlivosti, aniž by ji to parodovalo.
Peter May je prostě velmi zkušený i obratný autor a audiokniha Muž bez tváře, podpořená výrazným podáním Vasila Fridricha, se, obrazně řečeno, poslouchá sama. Nebo, dá-li se to u audioknihy takto říct, jedním dechem.
Může se vám hodit na Zboží.cz: