Článek
V Ženách v pokušení na sebe pozornost strhává hlavně Balzerová jako elegantní, vtipná a rozpustilá dáma v letech. V roli sexy babičky, která se rozhodně jako babička necítí, zastiňuje všechny mužské protagonisty, svou filmovou dceru Lenku Vlasákovou i vnučku Veroniku Kubařovou, která toho v roli nejméně zkušené ženy ani nemůže moc hrát, ale vynahrazuje to přirozeností a roztomilostí. Jak říkají Američani: "kamera jí miluje".
V Ženách v pokušení na sebe pozornost strhává hlavně Balzerová jako elegantní, vtipná a rozpustilá dáma v letech. V roli sexy babičky, která se rozhodně jako babička necítí, zastiňuje všechny mužské protagonisty, svou filmovou dceru Lenku Vlasákovou i vnučku Veroniku Kubařovou, která toho v roli nejméně zkušené ženy ani nemůže moc hrát, ale vynahrazuje to přirozeností a roztomilostí. Jak říkají Američani: "kamera jí miluje".
První polovina filmu srší vtipem slovním i situačním, je zahuštěná gagy a ani moc nevadí, že jde o napodobeninu seriálu Sex ve městě - např. scéna se třemi dámami v cukrárně, které vyhlížejí nějakého fešáka, co by stál za hřích, je úplně do očí bijící. Eliška Balzerová zde zaujímá roli postarší prostopášnice Samanthy, která má v merku mladší milence, zatímco Lenka Vlasáková dělá slušnou a trochu zaseknutou Charlotte.
Zatímco babička a vnučka hledají osamělé mámě muže, skvěle se bavíme. Balzerová v obřím klobouku pronáší různé sprosťárny a dcera "trpí". Dobře fungují trikové scény, kde dcera zpovídá sama sebe (je psycholožka) a hádá se sama se sebou.
Obě ženy ztělesňují opačné životní principy - Balzerová nesnesitelnou lehkost, Vlasáková zase nesnesitelnou těžkost bytí. Vejdělek šikovně naznačuje, že nic není zadarmo, a i vysmátá babička tuší, že někdy dceři ublížila.
Obě ženy ztělesňují opačné životní principy - Balzerová nesnesitelnou lehkost, Vlasáková zase nesnesitelnou těžkost bytí. Vejdělek šikovně naznačuje, že nic není zadarmo, a i vysmátá babička tuší, že někdy dceři ublížila.
Uprostřed filmu ale přijde podivný zlom, kdy se Sex ve městě mění v mrazivé rodinné drama - mezi vnučkou a dcerou vznikne tragický konflikt (mají stejného milence) a jedna z hlavních postav najednou umírá.
Režisér a autor scénáře v jednom tím snad chtěl vystihnout neoddělitelnost tragédie a komedie ve skutečném životě, ale udělal to tím nejhorším způsobem. Film se rozpadá na dvě půlky, z nichž každá má úplně opačnou náladu. Pracně vybudovaná atmosféra se uprostřed hroutí, vtip mizí. Jako celovečerní film to působí zmateně, dvě zcela odlišné poloviny svůj efekt vzájemně oslabují. Kdyby se tragické prvky volně rozpustily do celého filmu, patrně by byl celek přirozenější a působivější. I tak ale Ženy v pokušení v současném českém filmu představují to lepší.