Článek
Poslední rozloučení se zesnulou umělkyní se uskuteční v krematoriu ve Slezské Ostravě 28. listopadu od 11 hodin.
První velkou rolí Karly Divákové byla Denisa v Mam’zelle Nitouche (1964). „Díky svému příjemnému hlasu, ženskému půvabu, hereckému i pěveckému talentu, ale i mimořádné píli se brzy stala hvězdou ostravské operety. A následovalo mnoho krásných rolí,“ vzpomenula Swiderová.
Excelovala v klasických operetách jako Rose Marie (1965), Helena v Polské krvi (1965, 1974), Iduna v Ohňostroji (1966, 1986), Hraběnka Marica (1966), Serafinka v Perlách panny Serafinky (1966), Líza v Zemi úsměvů (1968) nebo Rosalinda v Netopýrovi (1975).
Výborná byla i v muzikálech, kde ztvárnila třeba Lízu Doolittlovou v My Fair Lady (1967), Magnolii v Lodi komediantů (1972), Minnie v Hello, Dolly (1971), Lilli Vanessi v muzikálu Kiss Me, Kate uváděném tehdy pod názvem Zkrocení zlé ženy (1974) nebo Eulálii Čubíkovou ve Zvonokosech (1984).

S Josefem Kobrem v inscenaci Paní Marjánka, matka pluku
„Postupem času se s úspěchem přehrála do charakterního oboru zralých žen a skvělá byla také v komediálních polohách,“ dodala mluvčí.
Zmínit lze Anhiltu v Čardášové princezně (1989, 1998), Palmiru v Plesu v opeře (1998), Paní Higginsovou v My Fair Lady (1990, 2002), Sladkou Sue v muzikálu Sugar (Někdo to rád horké, 1993), titulní roli v Paní Marjánce, matce pluku (1990) nebo Dolly Leviovou v muzikálu Hello, Dolly! (1992).
RECENZE: Polská krev: nostalgické operetní ohlédnutí
