Článek
Fontaineová debutovala na stříbrném plátně v roce 1935. Hrávala především v komerčních komediích, jako byly A Million to One nebo Quality Street, kde se objevila po boku Katherine Hepburnové, než její talent objevil Alfred Hitchcock, který ji v roce 1940 obsadil do hlavní role svého thrilleru Mrtvá a živá, natočeného podle stejnojmenného románu Daphne Du Maurierové. Za hlavní roli v dalším jeho thrilleru, Podezření, získala o dva roky později Oscara.
Na Oscara byla nominována už za roli v Mrtvé a živé a pak za roli v melodramatu The Constant Nymph (1943).
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_E/5O3B4CN.jpeg?fl=cro,0,61,800,450%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Joan Fontainová v Podezření
Natáčení s Hitchcockem nastartovalo její kariéru, takže se objevila ve filmu Jane Eyre režiséra Roberta Stevensona po boku Orsona Wellese a v Dopisu neznámé ženy. Zahrála si i ve snímku Ivanhoe a v několika komediích, ale během padesátých a šedesátých let se postupně soustředila více na práci pro televizi. Posledním filmem byly Čarodějky z roku 1966. Na televizní obrazovce se objevovala až do roku 1994.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_F/1HRB4Om.jpeg?fl=cro,0,14,800,450%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Joan Fontainová s Cary Grantem v Podezření
Byla nejen uznávanou herečkou, ale uměla také pilotovat letadlo a balóny a byla skvělou hráčkou golfu, kuchařkou a dekoratérkou interiérů.
O přízeň filmových diváků soupeřila se svou o rok starší sestrou Olivií De Havillandovou, držitelkou dvou Oscarů, která excelovala zejména ve filmové sáze Jih proti Severu (1939). Měla s ní velmi napjaté vztahy a navzájem si dělaly naschvály.