Článek
U zrodu kapely stál Kirk s Chrisem Watsonem. Oba je fascinovala raná elektronická hudba a experimentovali se zvuky a ruchy i smyčkami magnetofonových pásů. Když se k nim přidal Kirkův kamarád, baskytarista a zpěvák Stephen Mallinder, vznikla kapela nazvaná podle prvoválečného švýcarského dadaistického Cabaretu Voltaire. Její rané koncerty, v nichž se hodně objevovaly hluky a šumy, občas končily potyčkami s diváky.
Prosadili se poté, co punk otevřel dveře experimentujícím kapelám, o které neměly zájem velcí vydavatelé. Uspěly už s prvními singly Do The Mussolini (Headkick), Bader Meinhof a Nag Nag Nag. První alba Mix-Up a The Voice of America z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let spojovala ranou elektroniky s ruchy, punkovou energií a undergroundem. Spolu s Throbbing Gristle kapela pomáhala prosazovat syrovou elektronickou a industriální hudbu, ve které se nebálo trio využít ani prvky minimalismu a arabské hudby, jak ukázaly nahrávky Three Mantras a Red Mecca.
Zvuk kapely, v níž později zůstali jen Kirk s Mallinderem, se však postupně projasňoval a duo se přesunulo blíž k elektronické taneční hudbě, kterou prosazovalo jako jedno z prvních. Kapela tak stála nejen u zrodu EBM, ale i housu a techna.
Cabaret Voltaire se rozpadli v roce 1994, Kirk se pak věnoval sólové tvorbě. V roce 2009 ale skupinu obnovil a pod tímto názvem vystoupil sám s novým materiálem v roce 2014 na festivalu Berlin Atonal. Loni Cabaret Voltaire vydali po 26 letech novou desku Shadow of Fear, letos následovaly Dekadrone a BN9Drone.