Článek
V době svého aktivního působení na scéně patřil Jan Klár k tanečníkům, u nichž se výborná baletní technika spojuje s hereckou charakterizační schopností. Dvacet let byl jeho život spojený s tanečním souborem Pavla Šmoka (Balet Praha, později Pražský komorní balet).
Byl oblíbeným tanečníkem s přirozeným projevem, sólové příležitosti dostal zejména v Pražském komorním baletu. Tančil například Ostapa v Tarasi Bulbovi (1972), Nováčka v Záskoku (1977), Honzu v televizním zpracování Pohádky o Honzovi (1979) a hlavní postavu choreografie Z mého života (1983).
V roce 1985 absolvoval studium choreografie na HAMU, poté pracoval jako choreograf, a to i u činoherních inscenací mnoha divadel včetně pražského Národního divadla. V Pražském komorním baletu jako choreograf uvedl dva krátkometrážní kusy, Toro (1981) a Plavovlásky (1986).
V Národním divadle spolupracoval například na inscenacích Marná lásky snaha, Slečna Julie, Zlý jelen či Síla osudu. Později se podílel jako choreograf na řadě činoherních inscenací v regionálních divadlech.