Článek
Patří k průkopníkům elektronického popu, jeho tvorba ale zasahuje do více hudebních stylů.
Vangelisovou doménou byly vždy syntezátory. Jeho alba Heaven and Hell, Albedo 0.39, Spiral nebo Direct patří k milníkům elektronické scény.
Z filmového hlediska jsou zásadní jeho soundtracky. Svou sólovou kariéru zahájil Vangelis složením hudby k filmům režírovaným Fredericem Rossifem, který je známý především jako autor přírodopisných seriálů a filmů.
Do světa filmu se Vangelis dostal v roce 1981, kdy zkomponoval hudbu pro Hudsonův historicko-sportovní snímek Ohnivé vozy, za jeho hudbu získal snímek ocenění Oscar.
Ve spolupráci s režisérem Ridleym Scottem složil hudbu k slavnému sci-fi filmu Blade Runner. Na úspěšnou spolupráci s tímto režisérem navázal roku 1992, kdy vytvořil hudbu k filmu 1492: Dobytí ráje.
V první polovině osmdesátých let byl Vangelis poměrně vytížen. Kromě práce na řadových albech a již uvedených dílech se věnoval skládání hudby pro Costa-Gavrasovo drama Nezvěstný a japonský film Nankyoku Monogatari a Donaldsonovu verzi Bounty.
V 2007 složil hudbu pro životopisný film El Greco a také pro životopisný snímek Alexander Veliký Olivera Stonea.