Článek
Syn ruských emigrantů z rodu Repninů- Rěpninských také složil hudbu k filmům Causa Králík, Řetěz a Hodiny klavíru.
Vystudoval akademii múzických umění, Komponoval široké spektrum děl od sonatin a fug až po dvě buffo opery Jak zkrotit saň a Namlouvání a ženění. Je také autorem scénické hudby k řeckým dramatům Antihoba a Eurydika, i k Dostojevského Idiotovi, Puškinovu Evženu Oněginovi nebo Shakespearovu Richardu III.
Vadim Petrov uvádí Písně Prahy

Od studií se věnoval spolupráci se soubory lidové umělecké tvořivosti. V roce 1958 založil Lidovou konzervatoř, dnešní Konzervatoř Jaroslava Ježka, ale po roce 1968 musel odejít z místa jejího ředitele. Proto od roku 1970 působil jako profesor na Konzervatoři Jana Deyla pro nevidomé. V roce 1976 se mohl vrátit, působil na Pražské konzervatoři. A mohl pracovat opět i pro film a televizi.
Vadim Petrov: Začal jsem Vítkovem, skončím Pražským hradem

Mezi Petrovovy žáky patří skladatel a pianista Petr Malásek, pěvkyně Dagmar Pecková nebo zpěvačka Anna K.
Vadim Petrov: Umění je tu proto, aby sloužilo lidem
