Článek
Perry začínal v půlce šedesátých let u Clementa „Coxsona“ Dodda, který vlastnil studio a vydavatelství Studio One. Pak začal spolupracovat s vydavatelem Joem Gibbsem a postavil vlastní skupinu Upsetters.
Perry změnil na počátku sedmdesátých Marleyho sound, když do dovedl k odlišnému frázování a ke zdůraznění basové linky a přivedl ho i k větší spiritualitě. Výsledkem byly průkopnické nahrávky Soul Rebel, Duppy Coqueror, Kaya a Small Axe, které Marleymu pomohly získat mezinárodní uznání a prosadit se ve světě.
Perryho Upsetters doprovázeli Maxe Romea na jeho albu War Ina Babylon z roku 1976, které stálo u zrodu politického reggae. To už bylo natočeno v Perryho vlastním studiu Black Ark, které otevřel v roce 1973. Experimentoval v něm s bicími automaty a studiovým vybavením, jako byla echa a reverby, což vedlo ke vzniku dubu. Nahrával i zvuky výstřelů, rozbitého skla a zvířat, takže se stal jedním z průkopníků samplingu a loopingu.
Perry také produkoval kosmicky znějící album skupiny Congos Heart of Congos, nahrávky The Heptones, píseň Police And Thieves Juniora Murvina, kterou později přejali The Clash. Produkoval i píseň The Clash Complete Control.
Působivost nahrávek se také snažil umocnit tím, že na magnetofonové pásy foukal dým z marihuany.
Své studio spálil v roce 1983, protože podle něj bylo plné zlých duchů. Dál však pokračoval v tvorbě, rozvíjel dub a abstraktní funk. Spolupracoval s Mobym, Georgem Clintonem, Beastie Boys i Orb a také s britskými tvůrci dubu Mad Professorem a Adrianem Sherwoodem.
Časopis Vanity Fair uvedl, že Lee Perry měl pro reggae stejný význam jako George Clinton pro funk a Sun Ra pro jazz, protože vyvedl žánr ze stylových klišé.