Článek
„Přemek byl přemýšlivý herec, spolehlivá a nepostradatelná opora ansámblu a vzácně poctivý divadelník tělem i duší. Zůstane po něm velké prázdno,“ napsali kolegové z činoherního souboru libereckého divadla o herci, který se objevil v seriálech Zdivočelá země, Modrý kód nebo Rapl.
Pro liberecké divadlo Houšku objevil v roce 2001 režisér Pavel Palouš, který ho přivedl ze Západočeského divadla v Chebu.
„Přema byl především velký kamarád. To je nejvýstižnější vlastnost, na kterou si v souvislosti s ním vzpomenu,“ řekl Právu Houškův kolega z liberecké činohry Martin Stránský.
„Jako každý z nás měl i špatné vlastnosti, byl třeba náladový, ale určitě byl čestný, a to je zajímavá věc. Lidé jsou dnes příjemní a vyrovnaní, ale čestnost se moc nenosí. Přemek se nebál zazlobit, nebyl to svatoušek, ale že by chtěl někdy někomu ublížit, tak to vůbec ne,“ zavzpomínal na kolegu Stránský.
Podle něj Houška s nemocí bojoval dlouho, ale až během letošních prázdnin začalo být znát, že už mu ubírá sil.
„Jsem proto rád, že se ještě povedlo uskutečnit jedno setkání s ním. Na začátku sezony děláme u nás na zahradě ohýnek a holky ze souboru napadlo, že tam Přemu musíme stůj co stůj vytáhnout. A povedlo se to, je to čtrnáct dní zpátky,“ potěšilo Stránského.
Houšku prý na akci přivezl jeho kamarád. „U zahrady na nás zavolal: Vezu vám Hurvínka. Jak ta nemoc postupovala, tak Přemkovi totiž ovlivnila i hlasivky, takže mluvil opravdu úsměvně. Sám si z toho dělal srandu. Ale hlavní je, že přišel a poseděl s námi. Jsem za to rád,“ řekl Stránský.
Dejvické divadlo v Bruselu
Velké role si v libereckém divadle Přemysl Houška zahrál především v prvních letech svého angažmá.
Rád prý vzpomínal na roli Maurice v Carrièrově Terase (režie P. Palouš, 2002), Leslieho v Albeeho Pobřeží (režie P. Palouš, 2005), Noaha (Bejka) v muzikálu Donaha! (režie J. Ďurovčík, 2005) nebo Horacia v Hamletovi (režie P. Palouš, 2005).
V posledních letech už v divadle působil především jako inspicient, pořád byl do některých inscenací obsazován. Ještě letos na jaře vytvořil jednu z hlavních rolí v inscenaci Alois Nebel, nezapomenutelného Němého, který zápasil s osudem a nevyléčitelným smutkem.