Hlavní obsah

Začíná Noc reklamožroutů s Polanským i Madonnou

Právo, Kateřina Farná

Byť se někdy z českých obrazovek zdá, že reklama je nudný, otravný a nanicovatý produkt, který divák musí přetrpět mezi napínavými scénami, světová reklamní realita je daleko rozmanitější, vtipnější a odvážnější, ale také kýčovitější. Milovníci reklam by se měli mít proto na pozoru - začíná Noc reklamožroutů. V Praze se odehraje v pátek a v sobotu večer v multikině Slovanský dům, v Brně pak 30. listopadu. Během šesti hodin se představí na 500 reklamních spotů starších i zcela nových z celého světa.

Článek

"Program je koncipován tak, že reklamy nejsou rozděleny do tematických bloků, ale jsou prezentovány podle země původu. Uvidíme třeba reklamy z Rumunska, Belgie nebo pařížské spoty na tabákové výrobky od známých režisérů," řekla Právu za organizátory Petra Lamlová.

Na programu jsou díla z Ruska, Asie, Afriky nebo Itálie 60. let, a to nejen ty ceněné, ale také kuriózní, nepovedené nebo "hloubavé".

"Zařazeny jsou i reklamy filmařů jako Guye Ritchieho, Davida Lynche, Romana Polanského nebo Roberta Altmana. Ve spotech se objeví také Madonna nebo Clive Owen," dodává. Připraven je doprovodný program s koncertem, módní přehlídkou nebo brazilskou show.

Projekt, putující po desítkách zemí světa v obměněné podobě, založil Francouz Jean M. Boursicot, který vlastní největší archív reklamních filmů a spotů na celém světě čítající přes 700 tisíc reklam a každý rok jej doplňuje.

Související témata:

Výběr článků

Načítám