Článek
Clona vypráví jiným způsobem než nyní oblíbené Případy 1. oddělení. Méně času věnuje kancelářským poradám, je více psychologická, soustředí se hlavně na soukromí hlavního hrdiny a chce být i akčnější.
Hrdina Roman (Kryštof Hádek) chtěl odmalička točit filmy. Na vysněnou filmovou školu se nedostal a z protekce sehnal brigádu policejního fotografa. Jeho otec (Jan Hartl) totiž pracuje u dopravní policie a pětadvacetiletý Roman si tak místo studentských radovánek fotí dopravní nehody. Při jedné rutinní dopravácké akci se však cosi zvrtne. Banálně vyhlížející výjezd se změní v tragédii, při níž Romanův otec umírá pod koly projíždějícího automobilu, který okamžitě po nehodě zmizí. Roman zůstává sám se svou matkou (Taťjana Medvecká).
Nejdříve pátrá na vlastní pěst. Časem se ale spojí s policií, seznámí se s policistkou Nikolou (Vica Kerekes) a major Bárta (Viktor Preiss) mu nabídne práci policejního kameramana.
„Seriál Clona vznikal sedmdesát natáčecích dní, při kterých jsme vystřídali přes sto lokací, sto deset herců a padesát aut. Celkem se v Cloně objeví přes šest set komparsistů a díky náročným kaskadérským scénám také přes devadesát pět kaskadérů. Natáčeli jsme primárně v reálném prostředí. Štáb se tak dostal do vyhlášeného holešovického nočního klubu, na letiště v Roudnici nad Labem a Bubovicích, na Nákladové nádraží Žižkov, uzavřený úsek dálnice R7, depa pražského metra Háje, na policejní akademii v Modřanech, do Břevnovského kláštera, na Slapskou přehradu nebo do budovy bývalého Federálního shromáždění,“ popsal producent Clony Petr Bílek.