Článek
Jeho průrazný, ve všech polohách krásně znějící tenor i příjemný slovanský zjev naplnily očekávání diváků a Edgardo sklidil velké ovace v hledišti MET i ve vyprodaných kinosálech. Jeho pěvecká jistota sílila od obrazu k obrazu a vrcholila ve třetím dějství působivým podáním Edagrdovy árie. Pěvecký zážitek překryl i dojem z poněkud toporného herectví.
Ruská diva Anna Netrebková se v Lucii vrací na scénu po mateřské pauze. Mateřství zanechalo stopu na její plnější postavě, ale promítlo se i do hlasu větším citovým prožitkem. Virtuózní part Lucie nebyl v jejím podání jen demonstrací pěvecké techniky, ale skutečnou prožitou postavou včetně slavné scény Luciina šílenství. Je to pojetí možná méně efektní, ale zajímavé.
Třetím vrcholem hvězdného pěveckého trojúhelníku byl další rodák z polského Krakova, barytonista Marius Kwiecien v roli Luciina bratra Enrica, jenž dokonalý pěvecký výkon spojil s přesvědčivým herectvím.
Inscenace režisérky Mary Zimmermanové se pohybovala v tradičních mantinelech včetně realisticky pojaté scény a krásných výpravných kostýmů posunujících děj opery do poloviny 19. století.
Orchestr pod taktovkou dirigenta Marka Armiliata hrál Donizettiho se smyslem pro odlišení lyrických a dramatických pasáží, s působivě podanými sóly a citlivě vůči pěvcům.
Dobrý výkon podal i sbor. Zvláštní prémií pro diváky projektu Live in HD byly rozhovory s pěvci, režisérkou i dirigentem, které vedla Natalie Dessayová, již uvidíme v roli Belliniho Náměsíčné. Příští přenos 7. března přinese Pucciniho Madame Butterfly.