Článek
Moogů (tedy syntezátorů) se konkrétně obávala formace Abraxas a dotyčná skladba je součástí kompilace Art Rock Line – 1971–1985.
Sedmdesátá léta byla nejzásadnějším a nejrevolučnějším obdobím art rocku. Příčinami tohoto tvůrčího rozpuku domácí scény byly zahraniční inspirace, ale také fakt, že zdejší chlapci se během šedesátých letech naučili pořádně ovládat kytary a klávesy, mnozí virtuózně, a jako dospělé umělce je prostě nebavilo dokola opakovat často primitivní rokenrolové nebo bluesové vzorce.
Přišly rozsáhlejší, kompozičně složitější „písničky“, které se nevešly do tří minut, i dlouhá brilantní sóla. Často šlo o celá koncepční alba, která vyprávěla příběh podobně jako muzikál. Inspirace se hledala v tzv. vážné hudbě a náhle bylo možné na rockovém koncertě improvizovat půl hodiny na varhany beze zpěvu.
Art Rock Line nabízí hned 150 minut řádění našich československých artrockerů, celkem 36 remasterovaných tracků z katalogů Supraphonu, Pantonu a Opusu. Jde o Synkopy 61, Blue Effect, Abraxas či Otu Petřinu, a dokonce i Olympic si přihřál artovou polívčičku, byť obecně mezi hlavní zástupce stylu nepatří.
Silná vlna se tehdy přihnala do Prahy také z východu – dialogy z vesmírem vedl nenapodobitelný brněnský Progres 2 a z Bratislavy dorazilo geniální Collegium Musicum. Edice Art Rock Line je velmi příjemným úvodem do dějin česko-slovenského artrockového vření.
Láska je zpět, zpívá Celeste. Nová Winehousová, jásají někteří kritici
Může se vám hodit na Zboží.cz: