Článek
Výtvarník Kája Saudek přiznal, že Bohumil Konečný výrazně ovlivnil jeho vlastní tvorbu. „Konečný uměl v roce třicet sedm nebo třicet osm to, co dnes v Americe umí sotva pár desítek malířů. Byl neporovnatelný s čímkoli… To, co umím, mě naučil on."
"Vše odstartoval nález velké karikatury profesorského sboru v archivu u nás ve škole. Nejprve jsme chtěli udělat malou výstavu, jenže pak se to rozjelo, až se nám nakonec podařilo udělat nejen výstavu v Praze, ale také vydat knihu a natočit film,“ řekl Právu Hosnedl.
.:Výstava představuje Konečného ilustrace, komiksové série i reklamní plakáty. foto: Právo/archiv
"Když jsem jako kluk Foglara četl, hodně na mě ty ilustrace zapůsobily. Měl jsem chuť připomenout Konečného tvorbu i jeho velmi zajímavý osud. Nakonec jsem zjistil, že to nejsou jen foglarovky, ale i krásné reklamní plakáty. A už vůbec jsem neměl tušení o kauze s Octobrianou,“ dodal.
Ponurá kauza Octobriana
Konečný byl totiž autorem výtvarné podoby komiksové hrdinky seriálu Amazona svého obdivovatele Petra Sadeckého. A setkání s ním se mu stalo osudným. Když Sadecký v emigraci vydal v roce 1971 mystifikační knihu Octobriana, dokreslil Konečného superženě rudou hvězdu na čelo a udělal z ní údajnou hrdinku undergroundového komiksu vzniklého v SSSR. Po zveřejnění byl Konečný považován za spoluautora, což mu způsobilo nemalé komplikace.
Zajímavé souvislosti potom přinesl značný zájem o tento komiks na Západě, neboť kmotr moderního britského komiksu Bryan Talbot se při návštěvě pražské výstavy přiznal, že v existenci Octobriany tehdy věřil. Dokonce ji obdivoval i zpěvák David Bowie.
Vzpomínka na Rychlé šípy a ilustrace z časopisů
I o této kauze se návštěvník výstavy dozví více, stejně tak může zavzpomínat na dětská léta s Rychlými šípy.
Komplexní pohled na Konečného výtvarnou tvorbu doplňují rovněž četné ilustrace z časopisů Vpřed, dále komiksy, kreslené vtipy, eroticky laděné kresby i výše zmíněný dokumentární film.
Výstava Bohumila Konečného
Obecní dům, trvá do 10. ledna 2009