Článek
Jeho nejnovější karlovarská výstava tak pod výmluvným názvem Dvojí dotek nejen spojuje oba žánry, ale také přivádí opět na scénu jeho ženu Katarínu, mimochodem také fotografku, s její mistrovskou estetikou cyklu Půvab uvadání.
Společnou vášeň sdílí každý v jiné formě. „Já osobně vystavuji cosi jako lyrickou abstrakci, která je plodem posledních let, ale i fotografie v aktualizované barevné podobě mé nové vize figury. Moje žena představuje fotografický soubor vadnoucích květin, které vedle působivého vizuálního vjemu předávají symbolické poselství, že všechno je v pohybu, tím i pomíjivé,“ říká Brunclík.
Inspirace barokem
V souboru Půvab uvadání se Katarina Brunclíková inspirovala barokním zátiším, v němž malíři dosahovali mimořádně působivého účinku jemnými barevnými odstíny a rafinovaným osvětlením.
„Ráda se světlem experimentuji, využívám dlouhé expozice a umělé světelné zdroje, které kombinuji s přirozeným osvětlením a během expozice ho různě proměňuji,“ uvádí.
Jako by ve svých zátiších chtěla vystihnout odcházející duši květin. „Květiny z květinářství, které jsou až příliš dokonalé a svým způsobem vlastně nudné, mě nelákají. Reaguji tím i na dnešní dobu, kdy se snažíme mít vše perfektní a tím přicházíme o krásu osobitosti. Někdy musím čekat dny, či dokonce týdny, než rostliny uvadnou či uschnou, aby získaly podobu, kterou jsem hledala. Když květy uvadají, působí zvláštním poetickým způsobem. Jako by v okamžiku zániku byla jejich krása nejpůsobivější,“ vysvětluje.
Dosavadní vývoj obou životních a uměleckých partnerů je k vidění v Galerii umění Karlovy Vary, a to až do 23. dubna.